Pakiet Kart edukacyjno-terapeutycznych NVC „Język Żyrafy” – klasy 4–8 oraz 1-3 oraz plakaty Porozumienie bez przemocy DZIEN EMPATII, TUS, ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KOMPETENCJE EMOCJONALNO- SPOŁECZNE, PEDAGOG, PSYCHOLOG, PROFILAKTYKA PRZEMOCY RÓWIEŚNICZEJ

Pakiet Kart edukacyjno-terapeutycznych NVC „Język Żyrafy” – klasy 1-3 oraz 4–8 Porozumienie bez przemocy

Naucz młodzież rozmawiać w duchu empatii – w oparciu o metodę Marshalla Rosenberga.

Zestaw 56 kart edukacyjno-terapeutycznych opartych na koncepcji Porozumienia bez Przemocy (Nonviolent Communication, NVC) Marshalla Rosenberga został stworzony z myślą o uczniach klas 1-3 (28 kart) oraz 4–8 (28 kart) szkoły podstawowej.
Każda karta zawiera realistyczną sytuację z życia szkolnego i rówieśniczego oraz dwa możliwe sposoby reakcji:

  • język szakala – pełen ocen, etykietek i oskarżeń,

  • język żyrafy – pełen uważności, empatii i jasnego wyrażania potrzeb.

Dzięki kartom uczniowie uczą się świadomie wybierać sposób komunikacji i odkrywają, że to, jak mówią, ma wpływ na jakość ich relacji i poczucie bezpieczeństwa.

Co zawiera pakiet?

✔️ 56 kart z autentycznymi sytuacjami z życia młodzieży (koleżeństwo, praca w grupie, social media, konflikty, lekcje, obowiązki)
✔️ przykłady języka szakala i żyrafy, które pomagają zobaczyć różnicę w komunikacji
✔️ praktyczne ćwiczenie w 4 krokach NVC (obserwacja – uczucie – potrzeba – prośba)
✔️ pytania do refleksji, które zachęcają do autorefleksji i rozmowy w klasie
✔️ 2 plakaty dotyczące NVC – języka żyrafy

Do czego się przydadzą?

🔸 na godzinach wychowawczych – by wspierać budowanie bezpiecznej i empatycznej klasy
🔸 w warsztatach z komunikacji i profilaktyki przemocy rówieśniczej
🔸 na zajęciach integracyjnych – do pracy nad współpracą i wzajemnym szacunkiem
🔸 w pracy indywidualnej z pedagogiem/psychologiem – jako narzędzie wspierające rozmowę o emocjach i potrzebach, zajęciach TUS, zajęciach rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne
🔸 jako gotowy materiał do organizacji Dnia Empatii w szkole
🔸 ELEMENT PROFILAKTYKI PRZEMOCY RÓWIEŚNICZEJ

Dlaczego warto?

✅ rozwijają umiejętność rozpoznawania emocji i potrzeb
✅ uczą świadomej, empatycznej komunikacji
✅ pomagają rozwiązywać konflikty w spokojny, konstruktywny sposób
✅ bazują na sprawdzonej, międzynarodowej metodzie NVC Marshalla Rosenberga
✅ gotowe do wykorzystania w klasie lub pracy indywidualnej

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 1, Klasa 2, Klasa 3, Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Rozwój społeczno-emocjonalny
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 16
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla rodzica
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności do 45 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

psychosfera-materialy-edukacyjne-i-terapeutyczne

Jestem psychologiem, terapeutą zajęciowym oraz oligofrenopedagogiem z doświadczeniem w pracy z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi. Tworzę materiały edukacyjne i terapeutyczne, które wspierają rozwój umiejętności poznawczych, społecznych i emocjonalnych. Stawiam na praktyczne rozwiązania – proste w użyciu, a jednocześnie skuteczne w pracy.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *