Drodzy Autorzy i Klienci,
Właśnie wystartowaliśmy na nowej stronie, co było dla nas dużym wyzwaniem.
Jeśli zauważycie, że jakaś funkcjonalność działa nieprawidłowo, śmiało zgłaszajcie to na adres admin@zlotynauczyciel.pl.
Postaramy się rozwiązać to najszybciej, jak to możliwe.
Materiał zawiera 24 karty do gry "Ja mam... Kto ma..." ułożonej do treści utworu "Pan Tadeusz". Zabawa jest atrakcyjnym sposobem na wprowadzenie bądź utrwalenie zagadnień związanych z tą lekturą. Oprócz 24 pełnych kart jest też zestaw 8 pustych ramek, by można było dopasować grę do liczebności większej klasy.
Zasady gry:
Uczestnicy siadają (stoją) w kręgu. Każde dziecko otrzymuje jedną kartę. Następnie wybieramy osobę, która zacznie odczytywać informacje ze swojej karty. Np. Uczeń 1 odczytuje „Ja mam: autor "Pana Tadeusza". Kto ma syn Jacka Soplicy? ” Pozostali uczniowie muszą być czujni, gdyż teraz musi odezwać się osoba, która ma "Tadeusz Soplica" na swojej karcie (taką opcję ma tylko Uczeń 2). Osoba, która ma taki
zapis na swojej karcie odczytuje dane ze swojej karty „Ja mam Tadeusz Soplica. Kto ma córka Ewy Horeszkówny ?”. Następnie Uczeń 3, który ma na karcie odpowiedź na zadane pytanie, odczytuje ją.
Data dodania: 14.04.2023
Paulina
Dzień dobry.
Dziękuję za podzielenie się opinią.
W materiale zamieściłam karty, wśród których jest karta startowa i końcowa, proszę sprawdzić ponownie wszystkie pobrane karty.
Być może jako pierwszy otworzył się środkowy plik, który nie będzie miał "startu" i "końca"? Co do możliwości edycji - w materiale jest plik z pustymi kartami, które można edytować za pomocą odpowiednich aplikacji webowych dostępnych w sieci.
Sama wielokrotnie wykorzystywałam.grę w pracy z młodzieżą - aktywność była płynna i bezproblemowa.
Od 25 lat uczę języka polskiego. Łączę dydaktykę z nowoczesnymi technologiami, chętnie tworzę nietypowe pomoce analogowe i cyfrowe, by angażować uczniów i wspierać relacyjne uczenie się. Prowadzę warsztaty i webinary dla nauczycieli oraz występuję jako prelegentka na konferencjach, m.in. w Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Oświęcimiu, na I Konferencji Budzących się Polonistów w Łodzi oraz na I Ogólnopolskiej Konferencji Nauczycieli Humanistów we Wrocławiu.. Zapraszam też do obejrzenia moich wideoszkoleń na platformie EDUMASTER .
Mój pomysł na pracę z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych został wyróżniony w konkursie „Ortograffiti". Opublikowałam również artykuły w „Polonistyce”, m.in.: Stacja – Kleryków, Jak tworzyć magiczne obrazki na lekcjach języka polskiego za pomocą technologii oraz Polonistyczny eduroom.
Współpracowałam z WSiP jako recenzentka i konsultantka merytoryczna podręczników oraz zeszytów ćwiczeń z serii „Zamieńmy słowo”. Wybrane pomysły na lekcje prezentuję na blogu, a na co dzień działam także na Facebooku. Zapraszam do śledzenia moich treści i korzystania z materiałów.