Materiał służy doskonaleniu umiejętności rozpoznawania i tworzenia personifikacji i metafory. Te środki stylistyczne zwykle przysparzają uczniom sporo problemów, zwłaszcza na początku ich przygody z poezją. Warto im pokazać, że te tropy są niezwykle „pojemne” (jak walizki) i piękne, a znajdować je w tekście to czysta przyjemność. W karcie pracy znajdziecie definicje oraz przykłady zaczerpnięte z tekstów znanych polskich poetów. Zdolni uczniowie mogą pracować z zadaniami samodzielnie, ale słabsi będą potrzebować ukierunkowania ze strony nauczyciela. Na szczególną uwagę zasługuje ostatnie polecenie, gdzie trzeba będzie stworzyć własne przenośnie i uosobienia. Pozwala ono rozwijać kreatywne myślenie, zdolności twórczego pisania, pomaga oderwać się od znaczeń dosłownych na korzyść sensów naddanych, metaforycznych. Wykorzystując ostatnie zadanie, można zorganizować klasowy konkurs na najciekawszy poetycko tekst.
Materiał przeznaczony dla uczniów kl. 6, 7, 8.
Brak odpowiedzi
GALERIA | |
Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
Klasa/wiek | Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8 |
Przedmiot | Język polski |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | analiza i interpretacja, jezykpolski, karta pracy, liryka, opis, zadania |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | 1 |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Nie |
Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | do 45 min |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź