GALERIA | |
Kategorie ogólne | Rozwój nauczyciela/Kursy/Szkolenia/Webinary |
Klasa/wiek | 6-7 lat, Klasa 1, Klasa 2, Klasa 3 |
Przedmiot | Rozwój społeczno-emocjonalny |
Dokumenty | .docx |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | Nauczyciel współorganizujący kształcenie specjalne, Pedagog specjalny, Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia, zadaniespecjalne |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | 101 lub więcej |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Nie |
Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | ponad 120 min |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Plan Pracy dla Integracji Sensorycznej w Przedszkolu i Klasach 0-3!
Zawiera:
8 inspirujących scenariuszy zajęć na każdy miesiąc dla przedszkola, zerówki i klas 1-3
Ćwiczenia rozwijające zmysły, równowagę, motorykę oraz koncentrację
Pomysły na zabawy dostosowane do indywidualnych potrzeb dzieci
Kreatywne, sezonowe aktywności na każdy miesiąc!
Ten plan to propozycje i inspiracje:
Zajęcia 5: „Lodowe Rzeźby”
Cele:
Rozwój percepcji dotykowej i wzrokowej poprzez zabawy związane z tworzeniem lodowych rzeźb.
Materiały:
Klocki sensoryczne, folia bąbelkowa, szklane kulki, srebrne i niebieskie farby, brokat .
Przebieg:
Rozgrzewka: Dzieci naśladują rzeźbienie w lodzie – wykonują delikatne ruchy dłoni, jakby formowały wyimaginowane rzeźby .
Tworzenie lodowych rzeźb: Dzieci budują z klocków sensorycznych i szklanych kulek struktury przypominające lodowe rzeźby .
Malowanie lodowych kształtów: Dzieci ozdabiają swoje „lodowe rzeźby” farbami w odcieniach niebieskiego i srebrnego, dodając brokat, aby stworzyć efekt lodu .
Prezentacja prac: Dzieci prezentują swoje rzeźby, opisując, jakie kształty i wzory udało im się stworzyć .
Wpis do dziennika:
Dzieci rozwijały percepcję dotykową i wzrokową, tworząc lodowe rzeźby z materiałów sensorycznych i farb .
Zajęcia 8: Relaksacja z Wizualizacją Wiosennego Deszczu
Cele:
Wyciszenie po tygodniu stymulacji, rozwijanie umiejętności relaksacji i wyobraźni.
Materiały:
Nagrania dźwięków wiosennego deszczu, miękkie poduszki, koce.
Przebieg:
Ćwiczenia oddechowe – dzieci uczą się spokojnego, głębokiego oddychania przy dźwiękach wiosennego deszczu.
Wizualizacja „Wiosenny deszcz” – nauczyciel prowadzi dzieci przez wizualizację spokojnego wiosennego deszczu, opisując krople deszczu padające na liście i kwiaty.
Relaksacja – dzieci leżą na matach, słuchając dźwięków deszczu i skupiając się na wyobrażeniach świeżości i spokoju po wiosennym deszczu.
Wpis do dziennika:
Uczniowie uczestniczyli w relaksacji z wizualizacją wiosennego deszczu . Wykonywali ćwiczenia oddechowe i skupiali się na spokojnych, kojących wyobrażeniach .
Uwagi:
Dostosowanie: Ćwiczenia były indywidualnie dostosowane do potrzeb uczniów, uwzględniając ich tolerancję na nowe bodźce sensoryczne związane z wiosną .
Ewaluacja: Na koniec miesiąca przeprowadzono ocenę postępów uczniów, analizując ich reakcje na nowe bodźce i ich zdolność do akceptacji różnorodnych doświadczeń sensorycznych.
W kwietniu skupiono się na wprowadzeniu nowych, wiosennych bodźców w sposób kontrolowany i przyjazny. Dzieci miały możliwość eksplorowania świata przyrody poprzez różne zmysły , rozwijając tolerancję na nowe doświadczenia i ucząc się relaksacji w bezpiecznym środowisku .
#IntegracjaSensoryczna #ZajęciaDlaDzieci #PlanPracy #Przedszkole #Klasy03 #RozwójDziecka #NaukaPrzezZabawę #IntegracjaZmysłów #Terapeuta #EdukacjaSensoryczna #RozwójMotoryczny #WczesnaEdukacja #IndywidualnePodejście #KreatywneZajęcia #SensoryIntegration #PracaZNajmłodszymi #TerapiaZajęciowa #DlaNauczycieli #WspomaganieRozwoju
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź