Plan pracy/ Program zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne dla klas IV–VIII

Plan pracy/ Program zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne dla klas IV–VIII

To ramowy plan pracy na rok szkolny 2025/2026, który stanowi praktyczne narzędzie dla nauczycieli, pedagogów i wychowawców wspierających rozwój emocjonalny i społeczny uczniów starszych klas szkoły podstawowej.

📘 Co zawiera materiał?

  • Cele ogólne i szczegółowe rozwijania kompetencji emocjonalno–społecznych u uczniów,

  • 38 tematów zajęć obejmujących kluczowe zagadnienia, m.in.: Asertywność, Stres i lęk – jak je oswajać?, Jak emocje wpływają na podejmowanie decyzji?

  • Ramowe opisy działań i metod, które można wykorzystać podczas zajęć (np. scenki, burza mózgów, dyskusja, drama, ćwiczenia oddechowe, projekty grupowe),

  • Wskazanie przykładowych środków dydaktycznych (karty pracy, karty emocji, materiały plastyczne, filmiki, gry edukacyjne, opowiadania),

  • Elastyczną strukturę, którą można modyfikować zgodnie z potrzebami klasy i warunkami szkoły.

🎯 Dzięki planowi:

  • masz spójną koncepcję całorocznych zajęć,

  • możesz świadomie rozwijać u uczniów umiejętności społeczne i emocjonalne,

  • zyskujesz bazę do tworzenia własnych scenariuszy,

  • ułatwiasz młodzieży pracę nad samoświadomością, relacjami, radzeniem sobie z emocjami i konfliktami.

💡 Dla kogo?

  • nauczycieli i wychowawców klas IV–VIII,

  • pedagogów i psychologów szkolnych,

  • osób prowadzących zajęcia socjoterapeutyczne i wychowawcze.

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Rozwój społeczno-emocjonalny
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , , , , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 5
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności do 45 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

psychosfera-materialy-edukacyjne-i-terapeutyczne

Jestem psychologiem, terapeutą zajęciowym oraz oligofrenopedagogiem z doświadczeniem w pracy z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi. Tworzę materiały edukacyjne i terapeutyczne, które wspierają rozwój umiejętności poznawczych, społecznych i emocjonalnych. Stawiam na praktyczne rozwiązania – proste w użyciu, a jednocześnie skuteczne w pracy.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *