GALERIA | |
Kategorie ogólne | Rozwój nauczyciela/Kursy/Szkolenia/Webinary |
Klasa/wiek | Klasa 1, Klasa 2, Klasa 3 |
Przedmiot | Rozwój społeczno-emocjonalny |
Dokumenty | .docx |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | jezykpolski, matematyka podstawa, Nauczyciel współorganizujący kształcenie specjalne, Pedagog specjalny, praktyczne zastosowanie matematyki, Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia, zadaniespecjalne |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | 90 - 100 |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Nie |
Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | ponad 120 min |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Plan zajęć dydaktyczno-wyrównawczych z matematyki i języka polskiego w klasach 1-3 (1 godzina w tygodniu) – propozycje, inspiracje do wpisów do dziennika.
Plan rozpisany w dwóch wersjach:
1. Z podziałem na przedmioty oraz klasy
2. Z propozycjami pracy z konkretnymi problemami:
Uczniowie z trudnościami w nauce
Uczniowie z deficytami rozwojowymi
Uczniowie z trudnościami emocjonalno-społecznymi
Uczniowie z trudnościami adaptacyjnymi
Uczniowie z trudnościami poznawczymi
Uczniowie z trudnościami w nauce języka polskiego
Uczniowie zdolni, ale z trudnościami w wybranych obszarach
Uczniowie z trudnościami w rozumieniu instrukcji
Uczniowie z deficytami uwagi i nadpobudliwością
Uczniowie z trudnościami w integracji z grupą rówieśniczą
Razem możemy pokonać trudności i osiągnąć sukcesy w nauce!
Przykłady:
________________________________________
Listopad
Tematy:
Zbiory – tworzenie i porównywanie
Cel: Tworzenie zbiorów, porównywanie ich liczności
Aktywności: Praca z liczmanami, tworzenie zbiorów w praktyce
Pojęcie parzystości
Cel: Wprowadzenie pojęcia liczb parzystych i nieparzystych
Aktywności: Dzielnie zbiorów na pary, zabawy z liczeniem
Porządkowanie liczb
Cel: Układanie liczb w kolejności rosnącej i malejącej
Aktywności: Układanie liczb z kartoników, zabawy w grupach
Ćwiczenia w liczeniu – przygotowanie do działań w zakresie 20
Cel: Wprowadzenie i ćwiczenie liczenia w zakresie do 20
Aktywności: Gry liczbowe, układanie ciągów liczbowych
________________________________________
Marzec
Tematy:
Zadania ortograficzne – trudniejsze zasady ortograficzne
Cel: Wprowadzenie i utrwalenie trudniejszych zasad ortograficznych
Aktywności: Dyktanda, ćwiczenia z kartami pracy, gry ortograficzne
Ćwiczenia w rozumieniu i tworzeniu związków frazeologicznych
Cel: Wprowadzenie podstawowych związków frazeologicznych, ich znaczenia i zastosowania
Aktywności: Układanie zdań z frazeologizmami, praca w grupach, gry językowe
Czytanie dłuższych tekstów ze zrozumieniem – analiza tekstów literackich
Cel: Rozwijanie umiejętności czytania i rozumienia dłuższych tekstów literackich
Aktywności: Czytanie na głos, wspólna analiza tekstów, dyskusja na temat przeczytanego tekstu
Ćwiczenia w pisaniu opisów i opowiadań – praca indywidualna
Cel: Utrwalenie umiejętności tworzenia opisów i opowiadań na podstawie różnych bodźców
Aktywności: Pisanie na podstawie obrazków i tekstów, praca indywidualna i w grupach
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź