W jaki sposób możemy wykorzystać plansze?
To ćwiczenie możemy przeprowadzić:
-tylko z biernikiem – czasownik woleć, np. Wolę kompot niż wodę.
-z biernikiem i dopełniaczem – czasowniki: (nie)lubić, uwielbiać, nie znosić itd.
-używając różnych form koniugacji – Ja lubię lub on/ona lubi
-na odwrót – studenci zadają pytania – Czy lubisz wodę? Czy lubisz whisky?
ZGADNIJ KTO …
Wybieramy jedną osobę z listy i mówimy zdania, np. Lubię piwo, bardzo lubię kompot itd. Reszta grupy musi powiedzieć, o kogo chodzi.
Gra jest dostępna w dwóch wersjach – pierwsza nie zawiera napojów alkoholowych, więc możemy ją wykorzystać z dziećmi.
Wersja z pustą planszą – ćwiczenie komunikacyjne
Studenci wybierają jedno imię z listy i uzupełniają tabelkę według własnych preferencji. Ich zadaniem będzie uzupełnienie reszty. W tym celu muszą zadawać pytania, np. Czy lubisz piwo?
Później porównujemy i omawiamy wspólnie odpowiedzi – John lubi piwo, ale nie lubi whisky itd.
GALERIA | |
Kategorie ogólne | Szkoła ponadpodstawowa |
Klasa/wiek | Szkoła ponadpodstawowa |
Przedmiot | Język polski |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | Gra |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | |
Przeznaczenie materiału | |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Świetne materiały! Polecam!
Bardzo dziękujemy za miłe słowa i za motywację do dalszego działania! Serdecznie pozdrawiamy <3