Drodzy Autorzy i Klienci,
Właśnie wystartowaliśmy na nowej stronie, co było dla nas dużym wyzwaniem.
Jeśli zauważycie, że jakaś funkcjonalność działa nieprawidłowo, śmiało zgłaszajcie to na adres admin@zlotynauczyciel.pl.
Postaramy się rozwiązać to najszybciej, jak to możliwe.
W jaki sposób możemy wykorzystać plansze?
To ćwiczenie możemy przeprowadzić:
-tylko z biernikiem - czasownik woleć, np. Wolę kompot niż wodę.
-z biernikiem i dopełniaczem - czasowniki: (nie)lubić, uwielbiać, nie znosić itd.
-używając różnych form koniugacji - Ja lubię lub on/ona lubi
-na odwrót - studenci zadają pytania - Czy lubisz wodę? Czy lubisz whisky?
ZGADNIJ KTO ...
Wybieramy jedną osobę z listy i mówimy zdania, np. Lubię piwo, bardzo lubię kompot itd. Reszta grupy musi powiedzieć, o kogo chodzi.
Gra jest dostępna w dwóch wersjach - pierwsza nie zawiera napojów alkoholowych, więc możemy ją wykorzystać z dziećmi.
Wersja z pustą planszą - ćwiczenie komunikacyjne
Studenci wybierają jedno imię z listy i uzupełniają tabelkę według własnych preferencji. Ich zadaniem będzie uzupełnienie reszty. W tym celu muszą zadawać pytania, np. Czy lubisz piwo?
Później porównujemy i omawiamy wspólnie odpowiedzi - John lubi piwo, ale nie lubi whisky itd.
Data dodania: 11.02.2022
Sandra
Bardzo dziękujemy za miłe słowa i za motywację do dalszego działania! Serdecznie pozdrawiamy <3
Cześć! Tu Ania i Kasia. Uczymy języka angielskiego i języka polskiego jako obcego. Tworzymy materiały edukacyjne, żeby urozmaicić lekcje oraz oszczędzić trochę czasu i papieru (jesteśmy fankami laminarki). Na pewno znajdziesz coś dla siebie 🙂