„Plasterki pomocy kontra hejt w klasie” – to zabawa edukacyjna, która pomaga dzieciom uczyć się, jak wspierać innych w trudnych sytuacjach oraz jak reagować w sytuacjach konfliktowych. Zestaw świetnie sprawdzi się podczas zajęć TUS, godzin wychowawczych, terapii pedagogicznej oraz zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne w klasach 1–3 i w starszych grupach przedszkolnych.
Zestaw zawiera 40 stron do samodzielnego wydruku. Znajdują się w nim karty z opisami sytuacji z życia szkolnego oraz dwoma propozycjami reakcji – wspierającą „plasterek pomocy” oraz niewspierającą, którą można omówić i zamienić na lepszą.
Zasady gry:
Wydrukuj i wytnij karty z problemami i opcjami rozwiązań. Możesz je zalaminować, aby były trwalsze.
Wersja 1
Czytanie sytuacji i wybór reakcji – nauczyciel/terapeuta czyta opis scenki (np. ktoś jest wykluczany z zabawy, ktoś słyszy przykre słowa, ktoś boi się sprawdzianu). Dzieci wybierają, który komunikat jest „plasterkiem pomocy”, a który „pogłębia ranę”.
Wersja 2
Uzasadnianie wyboru – po wyborze dzieci wspólnie zastanawiają się, dlaczego jedna odpowiedź pomaga, a druga szkodzi, jak mogą się czuć bohaterowie sytuacji.
Wersja 3
Układanie własnych „plasterków – dzieci proponują swoje wersje wspierających zdań, które można dopisywać na tablicy lub osobnych kartach.
Wersja 4
Scenki dramowe – w małych grupach uczniowie odgrywają krótkie scenki z kart, pokazując najpierw niewspierającą reakcję, a potem zamieniając ją na „plasterek pomocy”.
Wersja 5
Praca indywidualna – dziecko wybiera kartę, która najbardziej przypomina jego doświadczenia, a następnie szuka najlepszego „plasterka” dla siebie lub dla kolegi/koleżanki.
Ostatnio przeglądane materiały
| GALERIA |
![]() |
| Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 1-3) |
| Klasa/wiek | 6-7 lat, Klasa 1, Klasa 2, Klasa 3, Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6 |
| Przedmiot | Rozwój społeczno-emocjonalny |
| Dokumenty | |
| Pliki graficzne | .jpg |
| Pliki wideo | |
| Pliki audio | |
| Download Tag | emocje, Rewalidacja, TUS, zasady zachowania, zestaw |
| Instrukcja | |
| Liczba stron wraz z stroną tytułową | 31 - 40 |
| Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Nie |
| Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne) |
| Dodatkowe notatki dla rodzica | |
| Średni czas aktywności | do 45 min |
| Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |


Standardy Ochrony Małoletnich wersja skrócona dla młodzieży
Tabliczka na drzwi klasy 1-3
Dziennik praktyk Pedagogika specjalna – edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu – 180 h 

Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź