Pola wielokątów

Materiał cyfrowy

Poniższy materiał to interaktywna karta pracy zatytułowana „Pola wielokątów”, która łączy w sobie zadania matematyczne z elementami konwersacyjnymi. Jej głównym celem jest jednoczesne ćwiczenie:

 

  • obliczania pól różnych figur (prostokąta, trójkąta, trapezu, równoległoboku, rombu),

  • zastosowania jednostek miar powierzchni (m², dm², cm²),

  • rozwijania umiejętności komunikacyjnych (small talk) w zabawnej, losowej formie gry.

    W sumie w karcie znajduje się 25 pozycji 

    • Parę uczniów losuje pierwszy gracz, rzuca kostkami, odczytuje sumę oczek i zadaje swojemu partnerowi pytanie o odpowiednim numerze.

    • Partner udziela odpowiedzi:

      • W przypadku pytania typu „small talk” odpowiada ustnie w pełnym zdaniu.

      • W przypadku zadania matematycznego – oblicza wartość pola na kartce.

    • Jeśli odpowiedź jest prawidłowa, gracz zachowuje kolejkę lub – w zależności od ustaleń nauczyciela – kolejka przechodzi na drugiego gracza (np. naprzemiennie). Jeśli jest niepoprawna – druga osoba może poprawić odpowiedź lub nauczyciel wyjaśnia zagadnienie, a gra toczy się dalej.

 

  • Ocena i omówienie:

    • Po zakończeniu wszystkich rzutów (lub np. w ustalonym czasie), nauczyciel może poprosić uczniów o prezentację wybranych rozwiązań, omówienie trudniejszych przypadków (np. obliczanie długości wysokości albo zamian jednostek).

    • Można również przeprowadzić krótką dyskusję na temat wrażeń uczestników: czy forma gry zachęciła ich do nauki, jakie zadania okazały się najłatwiejsze, a jakie najtrudniejsze.

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 5, Klasa 6
Przedmiot Matematyka
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 1
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne)
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności do 45 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

PaniMatma

Jestem nauczycielem z 10-letnim doświadczeniem, absolwentką matematyki z informatyką oraz oligofrenopedagogiki. Obecnie pracuję w Budzącej Się Szkole – miejscu, które daje mi przestrzeń do rozwoju, wspiera mnie jako nauczyciela i pozwala na realizację kreatywnych projektów. Dzięki temu mogę skupić się na procesie uczenia, zamiast myśleć wyłącznie o zbieraniu ocen, a moja praca staje się prawdziwą pasją.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *