Czy naprawdę potrzebujemy sprawdzianów, kartkówek i prac klasowych, by sprawdzić wiedzę uczniów? Wiemy, że te formy nie należą do ulubionych – ani uczniów, ani nauczycieli. Dlatego proponuję coś zupełnie innego: karty do pracy z tekstem lektury, które angażują, uczą i porządkują wiedzę w sposób naturalny i przyjazny.
Na czym polega praca z kartami?
Uczniowie analizują krótkie informacje dotyczące „Balladyny” i decydują, czy są one prawdziwe, czy fałszywe. Ale to nie wszystko – muszą znaleźć cytat z lektury, który potwierdzi ich wybór. Dzięki temu:
-
ćwiczą czytanie ze zrozumieniem,
-
uczą się przywoływać cytaty,
-
rozwijają umiejętność pracy z tekstem literackim,
-
porządkują wiedzę w sposób aktywny i angażujący.
Dlaczego warto zakupić karty?
-
Karty są alternatywą dla quizów i gier online – nie wymagają telefonu, sprzyjają rozmowie i współpracy.
-
Można je wydrukować, zalaminować i używać wielokrotnie – także w mniejszym formacie jako karty pracy.
-
Świetnie sprawdzają się jako zadania na lekcję z przesiadką, do odpytywania, powtórki przed egzaminem ósmoklasisty czy pracy z tekstem.
-
Uczniowie są aktywni, zaangażowani i chętnie pracują z grafikami, które są estetyczne i przemyślane.
Zestaw zawiera 50 kart, dzięki czemu nawet w licznej klasie każdy uczeń może przygotować odpowiedź i zaprezentować ją koleżankom i kolegom.
Ostatnio przeglądane materiały
| GALERIA |
|
| Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
| Klasa/wiek | Klasa 7, Klasa 8 |
| Przedmiot | Język polski |
| Dokumenty | |
| Pliki graficzne | |
| Pliki wideo | |
| Pliki audio | |
| Download Tag | czytanie, do zalaminowania, egzaminósmoklasisty, jezykpolski, Juliusz Słowacki, lektury, lektury obowiązkowe |
| Instrukcja | |
| Liczba stron wraz z stroną tytułową | 41 - 50 |
| Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Nie |
| Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela, dla ucznia (praca samodzielne) |
| Dodatkowe notatki dla rodzica | |
| Średni czas aktywności | 90 min |
| Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |


🚂 Pociąg Liczb – manipulacyjna pomoc dydaktyczna do nauki wartości miejsc
Mikołajowe zadania – czytanie ze zrozumieniem,”Kim był święty Mikołaj?”, łamigłówki, rozsypanki wyrazowe klasa 2-4
Polonistyczny kalendarz adwentowy kl. 4-6 2025 
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź