Innowacyjny projekt edukacyjny dla przedszkoli i klas 1–3
„Na tropie zwykłych cudów!” to nie jest zwykły projekt – to zaproszenie do wielkiej przygody, w której dzieci stają się odkrywcami świata. W erze ekranów i zamkniętych przestrzeni ten program przywraca dzieciom kontakt z naturą, ruchem i relacją. Bazuje na prostym, ale rewolucyjnym założeniu: najciekawsze zjawiska nie dzieją się w podręcznikach – dzieją się tuż obok nas.
Projekt oparty jest na 10 tematycznych wyprawach terenowych, takich jak: Chmurołapacz, Owadolup, Kamykolog czy Cienioszukacz. Każde wyjście to okazja, by patrzeć, pytać, dotykać, budować, malować i… zachwycać się światem. Dzieci uczą się przez ruch, zabawę, doświadczanie i współpracę – nie siedząc w ławkach, ale tropiąc cuda w trawie, na niebie i pod kamieniem.
Każda wyprawa składa się z trzech etapów:
- Rozmowa wprowadzająca – budzi ciekawość i nadaje sens działaniom.
- Obserwacja w terenie – dziecko staje się badaczem, odkrywcą i twórcą.
- Twórcze podsumowanie – prace plastyczne, wystawy, eksperymenty, rozmowy.
Projekt jest gotowy do wdrożenia od zaraz. W zestawie znajdują się:
- gotowe karty obserwacyjne z ramkami do pracy w terenie,
- scenariusze działań krok po kroku,
- materiały do realizacji projektu jako innowacji pedagogicznej – z pełną dokumentacją i wzorami do uzupełnienia,
- certyfikaty dla dzieci, nauczycieli i placówki.
Można go zrealizować jako cykl tygodniowy, miesięczny lub całoroczny – elastyczna struktura pozwala dopasować go do możliwości każdej grupy. To projekt, który nie tylko rozwija kompetencje przyrodnicze i społeczne, ale przede wszystkim buduje w dzieciach uważność, zachwyt i poczucie sprawczości.
Bo cudów nie trzeba szukać daleko. Wystarczy wyjść na zewnątrz i spojrzeć inaczej.
Ostatnio przeglądane materiały
| GALERIA |
![]() ![]() |
| Kategorie ogólne | Przedszkole |
| Klasa/wiek | 3-4 lata, 4-5 lat, 5-6 lat, 6-7 lat, Klasa 1, Klasa 2, Klasa 3 |
| Przedmiot | Edukacja przedszkolna |
| Dokumenty | .docx |
| Pliki graficzne | |
| Pliki wideo | |
| Pliki audio | |
| Download Tag | ekologia, ekologia i ochrona środowiska, eksperyment, projekt |
| Instrukcja | |
| Liczba stron wraz z stroną tytułową | 41 - 50 |
| Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Tak |
| Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela, dla ucznia (praca samodzielne) |
| Dodatkowe notatki dla rodzica | |
| Średni czas aktywności | ponad 120 min |
| Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |


Tematy Zajęcia Korekcyjno-Kompensacyjne Wpisy do Dziennika Przedszkole
10.11 – Dzień Jeża – 5 scenariuszy
Cłopcy z Placu Broni – STACJE ZADANIOWE + klucz odpowiedzi 


Recenzje
By Beata on
Projekt jest bardzo ciekawy. Zadania są angażujące, różnorodne i zachęcają do aktywnego udziału. Dzięki nim uczestnicy mogą rozwijać umiejętności w sposób naturalny i przyjemny, co zdecydowanie zwiększa efektywność nauki.
Z pełnym przekonaniem polecam ten projekt każdemu, kto szuka wartościowych, nowoczesnych i angażujących materiałów edukacyjnych.
Dziękujemy za Twoją opinię.
Dla 50 z 88 osób ta recenzja była pomocna.
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź