Projekt: Kronika romantyczna (Reduta Ordona, Śmierć pułkownika, Dziady cz. II, Pan Tadeusz)

Materiał cyfrowy

Kronika romantyczna to projekt edukacyjny przeznaczony dla klas 7. i 8.  szkoły podstawowej. Na jego realizację potrzebujesz 13 lekcji.

Celem projektu jest powtórzenie wiadomości dotyczących utworów Adama Mickiewicza. Przed realizacją projektu konieczne jest omówienie  „Pana Tadeusza”. Pozostałe utwory („Śmierć pułkownika”, „Reduta Ordona”, „Dziady cz. II”) uczniowie mogą poznać w trakcie realizacji tego projektu. Projekt może także służyć powtórzeniu wiadomości przed egzaminem ósmoklasisty.

W trakcie realizacji tego projektu uczniowie:

  • porządkują wiadomości z lektur;
  • rozwijają umiejętność logicznego i krytycznego myślenia;
  • ćwiczą czytanie ze zrozumieniem;
  • rozwijają kreatywność;
  • uczą się pracy w grupie;
  • uczą się planowania i organizacji w pracy projektowej;
  • rozwijają umiejętność samooceny.

W skład zestawu wchodzą:

  • szczegółowy opis projektu dla nauczyciela i dla uczniów;
  • lekturowniki;
  • karty pracy (wraz z kartami do planowania projektu, ankietą ewaluacyjną i kartą samooceny);
  • polecenia i instrukcje do zadań napisane zgodnie z zasadami oceniania kształtującego (wraz z NaCoBeZu do wypracowania);
  • listę źródeł i przydatnych na lekcji linków.
Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 7, Klasa 8, Szkoła ponadpodstawowa
Przedmiot Język polski
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 17
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności ponad 120 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

codzisiajrobimy

Mam na imię Magdalena i lubię sama sobie zadawać trudne pytania, a potem próbować na nie odpowiadać.

Na co dzień uczę języka polskiego w nieszkole podstawowej na Saskiej Kępie w Warszawie. W swojej codziennej pracy kieruję się zasadami Porozumienia bez Przemocy oraz oceniania kształtującego. Najważniejsze są dla mnie budowanie relacji z moimi uczniami oraz uczenie ich krytycznego myślenia. Uczę się, jak być empatycznym człowiekiem otwartym na problemy współczesnego świata i to samo staram się przekazać moim uczniom.

Zapraszam Cię serdecznie na mojego bloga, na którym dzielę się darmowymi pomysłami na lekcje oraz opowiadam o swojej codziennej pracy.

www.codzisiajrobimy.pl

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *