Projekt „Matematyka na polskim” „Matematycznie na polskim”

Materiał cyfrowy

 

„Matematyka na polskim” to cykl 7 lekcji języka polskiego, który łączy treści humanistyczne z matematycznymi, rozwijając myślenie analityczne i umiejętności matematyczne uczniów. Projekt został stworzony przez nauczycielkę języka polskiego.

Czym jest projekt?

Projekt integruje naukę języka polskiego i matematyki, pokazując, że obie dziedziny są ze sobą powiązane. Dzięki zastosowaniu gier dydaktycznych (takich jak tangramy czy trimino), kodowania, analizy danych i ćwiczeń na procentach, uczniowie aktywnie uczestniczą w zajęciach, co zwiększa ich motywację i zaangażowanie. Każda z siedmiu lekcji wprowadza nowy element, od prostego liczenia po analizę danych z sondy klasowej.
Projekt przeznaczony jest dla nauczycieli języka polskiego, którzy chcą w innowacyjny i atrakcyjny sposób utrwalić zagadnienia z zakresu gramatyki, ortografii, literatury i frazeologii. Materiały są idealne dla nauczycieli poszukujących pomysłów na lekcje, które odpowiadają na potrzeby kształtowania kompetencji kluczowych, w tym myślenia analitycznego i umiejętności matematycznych, zgodnie z priorytetami Ministerstwa Edukacji Narodowej.

Co zyskują uczniowie?
Rozwój myślenia analitycznego i logicznego poprzez liczenie, kodowanie i opracowywanie danych.
Utrwalenie wiedzy z języka polskiego w ciekawy sposób.
Wzrost zaangażowania w lekcje dzięki elementom gier i rywalizacji.
Doskonalenie umiejętności pracy zespołowej i komunikacji.
Rozwinięcie kreatywności dzięki zadaniom plastycznym i twórczemu podejściu do nauki.

Lekcje w projekcie

1.  Tangramy układamy, polonistyczne treści powtarzamy.
2.  Liczenie liter, głosek, sylab.
3.  Ćwiczenia ortograficzne i procenty.
4.  Kodowanie części mowy.
5.  Klasowa sonda.
6.  Związki frazeologiczne i powiedzenia z liczebnikami.
7.  Powtórzenie wiadomości o… (trimino).
Projekt „Matematyka na polskim” to praktyczny sposób na urozmaicenie lekcji i pokazanie uczniom, że nauka może być nie tylko efektywna, ale także pełna kreatywności i zabawy.

Do opisu projektu (jako inspirację do Państwa działań) załączam bezpłatnie materiały, które wypracowałam dotychczas, realizując lekcje o podobnym charakterze. 

Dokument jest przeznaczony do edycji.

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Język polski
Dokumenty .doc
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 20
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności ponad 120 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

polonistka przy tablicy

Od 25 lat lat uczę języka polskiego. Lubię stosować nowoczesne technologie na prowadzonych przeze mnie lekcjach, chętnie tworzę i wykorzystuję nietuzinkowe pomoce „analogowe" angażujące podczas zajęć moich uczniów. Z pasją łączę dydaktykę z technologią, by uczenie się było angażujące i oparte na relacji.

 Prowadzę warsztaty i webinary dla nauczycieli oraz występuję jako prelegentka na różnych konferencjach, m.in. w Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Oświęcimiu, I Konferencji Budzących się Polonistów w Łodzi, I Ogólnopolskiej Konferencji Nauczycieli Humanistów we Wrocławiu.Nagrania z moich prelekcji są dostępne po kliknięciu tutaj <KLIK> i <KLIK>.Zachęcam do zapoznania się z moimi wideoszkoleniami na platformie EDUMASTER<KLIK> i <KLIK>.

 Mój pomysł na pracę z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych uzyskał wyróżnienie w konkursie organizowanym przez Ortograffiti. Można go poznać <TUTAJ>.

 Miałam również przyjemność opublikować swoje artykuły w „Polonistyce" <TUTAJ>:- Stacja - Kleryków, - Jak tworzyć magiczne obrazki  na lekcjach języka polskiego za pomocą technologii,- Polonistyczny eduroom.

 Współpracowałam z wydawnictwem WSiP jako recenzentka i konsultantka merytoryczna podręczników i zeszytów ćwiczeń z serii „Zamieńmy słowo". 

Niektóre swoje pomysły na lekcje prezentuję na blogu. Znajdziesz mnie też na FB. Zapraszam!

 

Recenzje

  • Matematyka na polskim

    Po zakupie materiałów pierwszy plik otrzymałam niekompletny, drugi miał być uzupełniony, ale również nie otrzymałam wszystkiego. Brakuje np. tangramów – ma tylko jeden ó-u

    Dla 15 z 32 osób ta recenzja była pomocna.

    Pomóż innym użytkownikom znaleźć najbardziej pomocne recenzje

    Czy ta Recenzja jest pomocna? TAK NIE

  • Projekt matematyka na polskim

    Materiał bardzo przydatny, opisane szczegółowe działania, pomoce

    Dziękujemy za Twoją opinię.

    Dla 30 z 55 osób ta recenzja była pomocna.

  • Napisz recenzję

    4 Comments

    1. polonistka przy tablicy says:

      Dziękuję za Pani opinię 🌷

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *