„Matematyka na polskim” to cykl 7 lekcji języka polskiego, który łączy treści humanistyczne z matematycznymi, rozwijając myślenie analityczne i umiejętności matematyczne uczniów. Projekt został stworzony przez nauczycielkę języka polskiego.
Czym jest projekt?
Projekt integruje naukę języka polskiego i matematyki, pokazując, że obie dziedziny są ze sobą powiązane. Dzięki zastosowaniu gier dydaktycznych (takich jak tangramy czy trimino), kodowania, analizy danych i ćwiczeń na procentach, uczniowie aktywnie uczestniczą w zajęciach, co zwiększa ich motywację i zaangażowanie. Każda z siedmiu lekcji wprowadza nowy element, od prostego liczenia po analizę danych z sondy klasowej.
Projekt przeznaczony jest dla nauczycieli języka polskiego, którzy chcą w innowacyjny i atrakcyjny sposób utrwalić zagadnienia z zakresu gramatyki, ortografii, literatury i frazeologii. Materiały są idealne dla nauczycieli poszukujących pomysłów na lekcje, które odpowiadają na potrzeby kształtowania kompetencji kluczowych, w tym myślenia analitycznego i umiejętności matematycznych, zgodnie z priorytetami Ministerstwa Edukacji Narodowej.
Co zyskują uczniowie?
Rozwój myślenia analitycznego i logicznego poprzez liczenie, kodowanie i opracowywanie danych.
Utrwalenie wiedzy z języka polskiego w ciekawy sposób.
Wzrost zaangażowania w lekcje dzięki elementom gier i rywalizacji.
Doskonalenie umiejętności pracy zespołowej i komunikacji.
Rozwinięcie kreatywności dzięki zadaniom plastycznym i twórczemu podejściu do nauki.
Lekcje w projekcie
1. Tangramy układamy, polonistyczne treści powtarzamy.
2. Liczenie liter, głosek, sylab.
3. Ćwiczenia ortograficzne i procenty.
4. Kodowanie części mowy.
5. Klasowa sonda.
6. Związki frazeologiczne i powiedzenia z liczebnikami.
7. Powtórzenie wiadomości o… (trimino).
Projekt „Matematyka na polskim” to praktyczny sposób na urozmaicenie lekcji i pokazanie uczniom, że nauka może być nie tylko efektywna, ale także pełna kreatywności i zabawy.
Do opisu projektu (jako inspirację do Państwa działań) załączam bezpłatnie materiały, które wypracowałam dotychczas, realizując lekcje o podobnym charakterze.
Dokument jest przeznaczony do edycji.
Ostatnio przeglądane materiały
| GALERIA | |
| Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
| Klasa/wiek | Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8 |
| Przedmiot | Język polski |
| Dokumenty | .doc |
| Pliki graficzne | |
| Pliki wideo | |
| Pliki audio | |
| Download Tag | projekt, tangram, trimino, układanka |
| Instrukcja | |
| Liczba stron wraz z stroną tytułową | 20 |
| Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Nie |
| Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela |
| Dodatkowe notatki dla rodzica | |
| Średni czas aktywności | ponad 120 min |
| Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |


📚 Test czytania ze zrozumieniem inspirowany lekturą „Chłopcy z Placu Broni”! 📚
DOSTOSOWANA 📘 Broszura „Cała prawda o matematyce” – motywacyjny dodatek na pierwsze lekcje (skala ocen: 6,5,4,3,2,1)
Układ oddechowy KLASA 2 PODSTAWA BIOLOGIA
Dziękuję za Pani opinię 🌷