PROPORCJE. Projekt matematyczny: ELIKSIR MIŁOŚCI. Nauczanie Oparte na Projektach (PBL)

Materiał cyfrowy

Matematyka na Walentynki. Walentynkowa matematyka. PROPORCJE. Projekt matematyczny: ELIKSIR MIŁOŚCI. Nauczanie Oparte na Projektach (PBL).

Uczniowie znaleźli stary przepis na Eliksir Miłości, ale ktoś rysował serca i poplamił przepis atramentem. Muszą znaleźć brakujące liczby w przepisie.

Uczniowie przygotują własny przepis na Eliksir Miłości, używając magicznych esencji i specjalnych składników dla różnej liczby osób, zachowując proporcje. Na koniec ustalą cenę sprzedaży, zaprojektują ulotkę i obliczą zysk ze sprzedaży.

Ten projekt obejmuje:
– proporcje,
– porównywanie i zaokrąglanie ułamków dziesiętnych,
– dodawanie, dzielenie i mnożenie ułamków dziesiętnych.

Produkt zawiera (pliki do pobrania):
– Edytowalna wersja w PowerPoint™ (11 stron).
– Wersja online w Prezentacjach Google™.
– Wersja do druku w pdf (kolor).
– Przykład zrealizowanego projektu.
– Karta oceny projektu.

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Matematyka
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , , , , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 11
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Tak
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla rodzica
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności 90 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

Inspire Math Matematyka

Jestem nauczycielką matematyki, która mnie fascynuje i jest moją pasją. Prowadzę lekcje logiki i projekty matematyczne. Co roku biorę udział w kilku konferencjach australijskich i amerykańskich, z których czerpię mnóstwo inspiracji na kreatywne metody nauczania.

Tworzę matematyczne materiały edukacyjne dla nauczycieli z całego świata (USA, Australia, Włochy, Indie, Polska). Głównie skupiam się na amerykańskim stylu nauczania, czyli na grywalizacji, nauczaniu projektowym, zastosowaniu matematyki w życiu codziennym, nauczaniu przez odkrywanie oraz na połączeniu matematyki ze sztuką.

Prowadzę grupę dla nauczycieli i bloga matematycznego na Facebooku i Instagramie - Inspire Math Matematyka, na którym znajdziecie wiele pomysłów na „inne” lekcje matematyki, nauczanie projektowe skupiające się na kompetencjach przyszłości i matematykę po angielsku.

Jestem ambasadorką portalu Zlotynauczyciel.pl i członkiem Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki. 

Prowadzę warsztaty i webinary dla nauczycieli oraz występuję jako prelegentka na różnych konferencjach, m. in. Krajowe i Regionalne Konferencje SNM, Konferencja EMPATYCZNA EDUKACJA, Ogólnopolska Konferencja „Grywalizacja w edukacji”, IX Międzynarodowa konferencja „Innowacyjne rozwiązania w edukacji” organizowana przez EduMagic (Rumunia), Międzynarodowa konferencja dot. dydaktyki matematyki CME’24.

Jestem trenerką w NODN Progresfera oraz trenerką metody „Myślącej klasy” (BTC) w Szkole Edukacji Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności i Uniwersytetu Warszawskiego.

Zajęłam II miejsce w konkursie Edukacja Jutra 2023 Fundacji Polskiego Funduszu Rozwoju na najlepszy scenariusz zajęć popularyzujący wiedzę z zakresu przedsiębiorczości. Brałam udział w Szkole Prototypowania „STEAM” – 5-dniowe warsztaty tworzenia pomocy naukowych skoncentrowane na rozwijaniu kompetencji XXI wieku, w tym m.in. kreatywności i współpracy organizowane w ramach programu „Nauka dla Ciebie” Centrum Nauki Kopernik.

Więcej na moim blogu: inspire-math.com.

Recenzje

  • Proporcjonalność prosu=ta i odwrotna CUKIERNIA

    Materiał uważam za majstersztyk. Uwielbiam projekty Inspire Math Matematyka.
    Wykorzystałam go z uczniami szkoły branżowej, często było im trudno, ale co najważniejsze byli bardzo zaangażowani w wykonanie zadania. Projekt wyzwolił kreatywność uczniowską, angażował i aktywizował uczniów.
    Za 12 zł otrzymujemy gotowy materiał, któremu autorka poświęciła wiele godzin pracy.
    Polecam:)

    Dziękujemy za Twoją opinię.

    Dla 64 z 125 osób ta recenzja była pomocna.

  • Napisz recenzję

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *