Materiał zawiera zadania, które pozwolą uczniom młodszych klas oswoić się z formą przemówienia. Uczeń pracuje metodą kolejnych kroków- wychodząc od obserwacji gotowego tekstu, stopniowo zdobywa umiejętności w redagowaniu tekstu samodzielnego. Pracuje z kartami, które zawierają na marginesie liczne wskazówki i podpowiedzi. Na poziomie klasy czwartej/piątej oczekujemy od ucznia zapoznania się z formą i tworzenia prostych tekstów w oparciu o wzory a nadawcą przemówienia czynimy znanych uczniowi bohaterów literackich. Na kolejnym poziomie (klasa piąta/szósta) rozbudowujemy tekst i precyzyjniej nazywamy użyte środki retoryczne, by uczeń mógł świadomie po nie sięgać. W klasie szóstej/siódmej przychodzi czas na zastąpienie nadawcy przemówienia- wówczas czynimy nim ucznia a jego argumentacja ma dotyczyć nie tylko jednej, wskazanej, ale dwóch poznanych lektur. Po takim stopniowym oswajaniu z formą wypowiedzi, przemówienie nie powinno sprawiać uczniowi sporego problemu podczas egzaminu.
Niniejszy materiał jest przeznaczony dla uczniów, którzy zetknęli się już z formą przemówienia i pragną ją doskonalić, świadomie dobierając typowe dla tej wypowiedzi środki retoryczne. Sprawdzi się w klasach 5-6. Składa się z pięciu stron. Oparty jest na znajomości lektur: Opowieści z Narnii oraz Chłopcy z placu Broni.
GALERIA |
|
Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
Klasa/wiek | Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6 |
Przedmiot | Język polski |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | Chłopcy z Placu Broni, egzaminósmoklasisty, formy wypowiedzi, opowieści z Narnii |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | 7 |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Nie |
Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne) |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | do 45 min |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź