REPORTED SPEECH 02 – said told
Co tu znajdziesz?
Karty
– 2 zestawy kart,
– każdy zestaw to 32 karty – do rozcięcia,
– na każdej karcie znajduje się jedno zdanie w Reported Speech z luką, w którą należy wstawić SAID lub TOLD.
– Wszystkie zdania z zestawu pierwszego pojawiają się w zestawie drugim. Różnica pomiędzy zestawami jest taka, że w jednym we wszystkich zdaniach pojawia się słówko that, a w drugim zestawie w żadnym zdaniu słówka that nie ma. Ma to pomóc w wychwyceniu różnic w stosowaniu SAID i TOLD – a that może ułatwić to zadanie. Jak? Opisane jest to w załączonych strona z wyjaśnieniami.
Strony z wyjaśnieniem
– Jest ich 5.
– Pierwsza zawiera ogólny wzór stosowania SAID i TOLD,
– Na drugiej znajduje się bardziej szczegółowy wzór.
– Trzecia, to przykładowe zdanie, które obrazuje o co chodzi w Reported Speech i do którego, dzięki oznaczeniom kolorami, można łatwo odnieść się do objaśnień z kolejnych stron oraz wzorów ze stron poprzednich.
– Strona czwarta, to podpowiedź, skąd wiedzieć, który z wyrazów SAID czy TOLD będzie właściwy w danym zdaniu.
– A strona 5 to kontynuacja strony 4. z naciskiem na słówko that.
Brzmi jak rocket science, ale nie jest. Wręcz odwrotnie – chodzi o to, żeby ułatwić zrozumienie o co chodzi w Reported Speech, a tu z SAID i TOLD zwłaszcza. Krok po kroku – strategicznie.
Co otrzymasz?
– 1 plik PDF, 9 str.
Jak korzystać?
– Zapoznaj się z wyjaśnieniami.
– Wybierz wersję kart, od której chcesz zacząć – zdania z that czy bez. A może chcesz je wymieszać?
– Możesz korzystać z kart solo albo w parze lub grupie.
– Odwróć karty treścią do dołu, zadbaj o to, żeby wszystkie były w tym samym kierunku – np. żeby po odwróceniu karty treścią do siebie, tekst nie był do góry nogami) i rozłóż je na stole lub ułóż w stos.
– Ciągnij po jednej karcie.
– Jeśli grasz solo łap za prawy dolny róg karty (jeśli będzie treścią do dołu – to będzie to lewy dolny róg), ponieważ tam znajduje się odpowiedź. Chodzi o to, aby ją zakryć zanim zobaczysz zdanie. (Odpowiedź to literka S – dla SAID oraz T dla TOLD.)
– Jeśli grasz z kimś, niech gracz przed lub za Tobą (do ustalenia na początku) wyciągnie kartę i przeczyta ją dla Ciebie lub pokaże Ci ją, ale z zakrytą palcem odpowiedzią.
– Jeśli kart używasz solo, odkładaj karty z poprawnymi odpowiedziami na jeden stos, a z błędnymi na drugi – na koniec podlicz, których było więcej i dowiedz się, czy potrzebujesz jeszcze popracować nad zagadnieniem, czy możesz iść dalej.
– Jeśli grasz z kimś – niech każdy kartę z poprawną odpowiedzią układa na stosie przed sobą, a karta z błędną odpowiedzią niech ląduje z powrotem na stos – najlepiej na sam dół. Wygrywa ten, kto uzbiera najwięcej kart.
GALERIA | |
Kategorie ogólne | Szkoła ponadpodstawowa |
Klasa/wiek | Klasa 8, Szkoła ponadpodstawowa |
Przedmiot | Angielski |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | Angielski gramatyka, Gra, gry językowe, matura, poziom B1, poziom B2 |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | 9 |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Tak |
Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne) |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | 15 - 30 min |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź