Scenariusz „Recepta na dobry początek” jest zbiorem aktywności, którymi warto rozpocząć wspólną pracę z uczniami w nowym roku szkolnym. To, jak zaczniemy, jakie emocje wywołamy w uczniach, jak nastawimy ich do siebie i przedmiotu będzie procentowało w kolejnych tygodniach i miesiącach. W scenariuszu połączyłyśmy kilka aktywności takie jak:
- historie nauczyciela na wyrównanie emocji uczniów,
- ice braker w postaci bingo z wakacji,
- drogę przez rok szkolny z działami, które będą omawiane i przytoczonymi przykładami „po co” tego się uczymy
- powrót do przeszłości: powtórkowa przygoda, czyli 6 zadań/zagadek dla każdego poziomu (klasa 4-5, 5-6, 7-8) + karta odpowiedzi w formie drogi
- wyzwania na szlaku: burza mózgów na start, czyli co może nas czekać na matematyce + przykładowe trudności, które mogą podać uczniowie
- jak tworzy się mapy myśli + przykładowa mapa „Cechy podzielności”
- pomysły na rozwiązanie tych trudności
- co uczniowie chcieliby osiągnąć + dlaczego to jest takie ważne
- reguły gry: nasza matematyczna umowa – nad czym warto się zastanowić
Zacznij tej rok szkolny inaczej niż zwykle!
Rozpoznanie potencjalnych trudności i omawianie sposobów ich pokonania pomaga uczniom czuć się pewniej i lepiej przygotowanymi na wyzwania, co w dłuższej perspektywie przekłada się na ich sukcesy w nauce.
Dlaczego warto pracować z naszym scenariuszem?
- Silne fundamenty: Rozpoczęcie roku w przemyślany sposób pomaga zbudować zaufanie i zaangażowanie uczniów. To, jak zaczniecie, wpłynie na całą Waszą współpracę – od pierwszego dnia aż po ostatni.
- Pozytywne emocje: Nasze aktywności są zaprojektowane tak, aby zniwelować stres związany z nowym rokiem szkolnym i zamienić go w ciekawość oraz motywację do nauki.
- Integracja klasy: Dzięki takim elementom jak ice breaker czy wspólne ustalanie zasad, stworzycie spójną grupę, która będzie się wzajemnie wspierać w nauce. To z kolei ułatwi Wam prowadzenie lekcji, a uczniom przyswajanie wiedzy.
- Jasne cele i motywacja: Uczniowie, którzy zrozumieją, dlaczego uczą się danego materiału, będą bardziej zmotywowani do pracy. Scenariusz pomaga im dostrzec sens nauki matematyki i wyznaczyć cele, które chcą osiągnąć.
- Lepsza organizacja: Wspólnie ustalone reguły gry i jasno wyznaczone cele ułatwią Wam zarządzanie klasą, a uczniom – zrozumienie, czego się od nich oczekuje.
Co to oznacza dla Was?
- Mniej stresu związanego z przygotowaniem pierwszych lekcji.
- Większa kontrola nad przebiegiem zajęć.
- Silniejsza więź z uczniami, którzy będą chętniej uczestniczyć w lekcjach.
Co to oznacza dla Waszych uczniów?
- Lepszy start w nowy rok szkolny.
- Zrozumienie i docenienie sensu nauki matematyki.
- Większa motywacja, zaangażowanie i chęć do nauki.
Dla kogo:
- Uczniów szkół podstawowych (klasa 4-8)
Przeznaczenie:
- Na 2-3 lekcje matematyki wprowadzające na początku roku szkolnego, przypominające podstawowe informacje i umiejętności po wakacjach (działania pisemne, ułamki, geometria, tabliczka mnożenia, zadania tekstowe).
- Na zajęcia wyrównawcze, dodatkowe oraz zastępstwa.
- Do pracy w parach.
Zestaw zawiera:
- Zadanie na wyciszenie – historie nauczyciela
- Bingo uczniowskie
- 18 zagadek/zadań, po 6 dla każdego poziomu (klasa 4-5, 5-6 oraz 7-8)
- Karta odpowiedzi w formie “drogi”
- Odpowiedzi do zadań
- Lista przykładów: po co uczyć się poszczególnych działów (przykłady dla 10 działów z matematyki)
- Jak tworzyć mapy myśli?
- Przykładowa mapa myśli z cechami podzielności
- Podstawowe trudności w nauce matematyki – lista dla nauczyciela
- Przykładowe rozwiązania tych trudności
- “Moje cele i po co je wyznaczać.”
- Zasady na matematyce – nad czym warto się zastanowić
Dane techniczne:
Format: PDF
Liczba stron: 26
Liczba plików: 1
GALERIA | |
Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
Klasa/wiek | Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8 |
Przedmiot | Matematyka |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | Figury geometryczne, geometria, gra dydaktyczna, jednostki, Jednostki długości, scenariusz, Stacje zadaniowe |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | 21 - 30 |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Tak |
Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | 90 min |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź