Porozumienie bez Przemocy to sposób komunikowania się opracowany przez psychologa Marshalla Rosenberga. Porozumienie bez Przemocy zakłada, że podstawą komunikacji między ludźmi powinny być empatia oraz rozpoznawanie potrzeb. Według Rosenberga za barierami komunikacyjnymi oraz naszymi nieadekwatnymi reakcjami stoją niezrealizowane potrzeby. Celem Porozumienia bez Przemocy jest nazwanie i zaakceptowanie emocji, które przeżywamy oraz określenie i zaspokojenie naszych potrzeb.
Jeśli szukasz narzędzi, które pomogą Ci monitorować własne emocje i rozpoznawać swoje potrzeby, a także chcesz wspierać uczniów w tym procesie, możesz wykorzystać przygotowane przeze mnie scenariusze lekcji wychowawczych i karty pracy.
W zestawie znajdziesz:
- 4 scenariusze zajęć (Moje mocne i słabe strony, Moje wartości, Moje potrzeby, Potrzeby innych);
- karty pracy do każdego scenariusza zajęć;
- materiały do samodzielnej pracy dla uczniów i nauczycieli (śledziki nastroju, emocji i nawyków, bingo dobrych zachowań, kartę pracy do podsumowywania dnia).
GALERIA |
|
Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
Klasa/wiek | Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8, Szkoła ponadpodstawowa |
Przedmiot | Materiały na zajęcia wychowawcze |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | emocje, Godzina wychowawcza, karta pracy, konspekt, konspektyzajęć, scenariusz |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | 21 - 30 |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Nie |
Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne) |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | ponad 120 min |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź