Drodzy Autorzy i Klienci,
Właśnie wystartowaliśmy na nowej stronie, co było dla nas dużym wyzwaniem. Jeśli zauważycie, że jakaś funkcjonalność działa nieprawidłowo, śmiało zgłaszajcie to na adres admin@zlotynauczyciel.pl. Postaramy się rozwiązać to najszybciej, jak to możliwe.
Wishlist icon
cart
0

Skoki – Gra planszowa

0,00 zł
Klasa / Wiek
Klasa / Wiek
5-6 lat, 6-7 lat, Klasa 1
Format materiałów
Format materiałów
.pdf
Skoki to gra dla 1-3 dzieci. Gracze będą starali się osiągnąć jak najlepszy wynik, który zależy od długości ich skoku oraz oceny technicznej. Wpływać będą na to losowe wydarzenia podczas siedzenia na belce startowej i szykowania się do skoku, moment wybicia się z progu oraz ewentualnych błędów podczas lądowania. Gdy gra tylko jedna osoba, można próbować grać do osiągnięcia jak najwyższego wyniku (7 punktów). Można to traktować jako trening przed zawodami.  

Liczba graczy:

  • dowolna (najlepiej 1-3)

Ta gra planszowa może służyć do nauki:

  • porównywania liczb
  • planowania
  • podejmowania decyzji
  • radzenia sobie z porażką

Ta gra planszowa wymaga dodatkowo:

  • Pionki: 1 szt. dla każdego gracza
  • Kostki: 1 zwykła
  • Żetony/Karty: tak (dołączone do gry)

Powiązane Święta kalendarzowe i wydarzenia:

  • Światowy Dzień Sportu (6 kwietnia)

Zasady gry „Skoki”:

Skoki narciarskie są grą dla 1-3 graczy. Tak jak na prawdziwych zawodach gracze skacząc zdobywają punkty. Część z nich będzie za długość skoku a część za technikę skoku. Im dłuższy skok tym więcej punktów gracz otrzymuje. Im mniej błędów zrobi przy lądowaniu tym mniej ich straci. Przed rozpoczęciem gry należy podzielić karty według kolorów napisów i położyć z boku planszy napisami w dół przy strzałkach w odpowiednich kolorach.

Rozgrywka

Wariant I (dla niecierpliwych). Gracze kolejno rzuca kostką i przesuwają pionek po polach wokół koła z napisem „belka startowa” o tyle pól ile wypadło oczek. Pierwszy gracz zaczyna liczenie od pola z małą strzałką i przesuwa pionek w kierunku wskazanym jej grotem. Kolejni gracze zaczynają od miejsca, gdzie zakończył ruch poprzedni gracz. Jeśli ruch skończy się na polu z napisem „1 karta” to gracz bierze 1 kartę ze stosu przy pomarańczowej strzałce. Karta z tej części skoczni może zarówno pomóc jak i przeszkodzić graczowi. Brak karty oznacza, że nic specjalnego nie stało się, gdy gracz siedział na belce startowej i szykował się do skoku. Potem gracze powtarzają czynności przy kole z napisem „belka”. Pole, na którym zatrzyma się pionek określa ile kart z niebieskimi napisami weźmie gracz. Pola z napisem „1 karta” oznacza, że gracz spóźnił się przy wybiciu się i skok będzie krótszy. Karty z tej części skoczni pomagają graczowi. Następnie gracze powtarzają czynności przy kole z napisem „zeskok”. Pole, na którym się zatrzyma pionek określa ile kart z zielonymi napisami weźmie gracz. Ilość kart określa ile błędów zrobił gracz przy lądowaniu i ile punktów odejmą sędziowie za technikę lądowania. Wynik skoku określają wszystkie karty gracza. Dla uniknięcia posługiwania się liczbami ujemnymi proponuję w pierwszej kolejności sumować wynik z niebieskich i pomarańczowych kart a na koniec odejmować wynik z zielonych kart. Dla ułatwienia na każdej z kart narysowana jest odpowiednia liczba żetonów, choć starsze przedszkolaki mogą wykonać odpowiednie obliczenia w pamięci. Wariant II (dla cierpliwych).  Zamiast określania co wydarzyło się wszystkim graczom na poszczególnych częściach skoczni i po tym przechodzenia do kolejnej części skoczni każdy z graczy sprawdza wydarzenia z wszystkich części skoczni a potem robi to kolejny gracz. W wariancie I gra jest bardziej grywalna, w II jest bardziej realistyczna. Niezależnie od wariantu należy rozegrać 2 kolejki skoków i dopiero po zsumowaniu wyników obu skoków wyłonić zwycięzcę. W grze wykorzystano grafiki na licencji Public Domain CC0 z pixabay.com
Info

Brak recenzji

Dodaj swoją recenzję
basiowegry

basiowegry

Liczba materiałów: 240

Zobacz sklep autora
Jestem nauczycielem wychowania przedszkolnego. Na co dzień pracuję w przedszkolu integracyjnym w Warszawie. Poza tym udostępniam za darmo materiały w ramach projektu edukacyjnego Basiowe Gry Planszowe. Ponadto jestem redaktorem naczelnym dwumiesięcznika CZAS DZIECIŃSTWA na łamach, którego prezentowane są praktyczne porady dla rodziców, wychowawców i terapeutów dzieci w wieku przedszkolnym.

Poznaj inne produkty od basiowegry

Zobacz więcej
Wyspa – Gra planszowa
0,00 zł
Wyspa – Gra planszowa
Zobacz więcej
Wyspy matematyki – Gra planszowa
0,00 zł
Wyspy matematyki – Gra planszowa
Zobacz więcej
Wyścig do Babic – Gra planszowa
0,00 zł
Wyścig do Babic – Gra planszowa
Zobacz więcej
Wyścig owadów – Gra planszowa
0,00 zł
Wyścig owadów – Gra planszowa
Zobacz więcej
Wyścig ptaków – Gra planszowa
0,00 zł
Wyścig ptaków – Gra planszowa
Zobacz więcej
Zaproszenie na bal – Gra planszowa
0,00 zł
Zaproszenie na bal – Gra planszowa
Zobacz więcej
Zjazd alpejski – Gra planszowa
0,00 zł
Zjazd alpejski – Gra planszowa
Zobacz więcej
Zgubione misie – Gra planszowa
0,00 zł
Zgubione misie – Gra planszowa
Zobacz więcej
Zimowe literki – Gra planszowa
0,00 zł
Zimowe literki – Gra planszowa
Zobacz więcej
POSZUKIWACZE CUDOWNEGO DRZEWA - Gra planszowa
0,00 zł
POSZUKIWACZE CUDOWNEGO DRZEWA - Gra planszowa
Zobacz więcej
Przygotowania do zimy – Gra planszowa
0,00 zł
Przygotowania do zimy – Gra planszowa
Zobacz więcej
Przyjazd Paderewskiego – Gra planszowa
0,00 zł
Przyjazd Paderewskiego – Gra planszowa