Skoki to gra dla 1-3 dzieci. Gracze będą starali się osiągnąć jak najlepszy wynik, który zależy od długości ich skoku oraz oceny technicznej. Wpływać będą na to losowe wydarzenia podczas siedzenia na belce startowej i szykowania się do skoku, moment wybicia się z progu oraz ewentualnych błędów podczas lądowania. Gdy gra tylko jedna osoba, można próbować grać do osiągnięcia jak najwyższego wyniku (7 punktów). Można to traktować jako trening przed zawodami.
Liczba graczy:
- dowolna (najlepiej 1-3)
Ta gra planszowa może służyć do nauki:
- porównywania liczb
- planowania
- podejmowania decyzji
- radzenia sobie z porażką
Ta gra planszowa wymaga dodatkowo:
- Pionki: 1 szt. dla każdego gracza
- Kostki: 1 zwykła
- Żetony/Karty: tak (dołączone do gry)
Powiązane Święta kalendarzowe i wydarzenia:
- Światowy Dzień Sportu (6 kwietnia)
Zasady gry „Skoki”:
Skoki narciarskie są grą dla 1-3 graczy. Tak jak na prawdziwych zawodach gracze skacząc zdobywają punkty. Część z nich będzie za długość skoku a część za technikę skoku. Im dłuższy skok tym więcej punktów gracz otrzymuje. Im mniej błędów zrobi przy lądowaniu tym mniej ich straci. Przed rozpoczęciem gry należy podzielić karty według kolorów napisów i położyć z boku planszy napisami w dół przy strzałkach w odpowiednich kolorach.
Rozgrywka
Wariant I (dla niecierpliwych). Gracze kolejno rzuca kostką i przesuwają pionek po polach wokół koła z napisem „belka startowa” o tyle pól ile wypadło oczek. Pierwszy gracz zaczyna liczenie od pola z małą strzałką i przesuwa pionek w kierunku wskazanym jej grotem. Kolejni gracze zaczynają od miejsca, gdzie zakończył ruch poprzedni gracz. Jeśli ruch skończy się na polu z napisem „1 karta” to gracz bierze 1 kartę ze stosu przy pomarańczowej strzałce. Karta z tej części skoczni może zarówno pomóc jak i przeszkodzić graczowi. Brak karty oznacza, że nic specjalnego nie stało się, gdy gracz siedział na belce startowej i szykował się do skoku.
Potem gracze powtarzają czynności przy kole z napisem „belka”. Pole, na którym zatrzyma się pionek określa ile kart z niebieskimi napisami weźmie gracz. Pola z napisem „1 karta” oznacza, że gracz spóźnił się przy wybiciu się i skok będzie krótszy. Karty z tej części skoczni pomagają graczowi. Następnie gracze powtarzają czynności przy kole z napisem „zeskok”. Pole, na którym się zatrzyma pionek określa ile kart z zielonymi napisami weźmie gracz. Ilość kart określa ile błędów zrobił gracz przy lądowaniu i ile punktów odejmą sędziowie za technikę lądowania. Wynik skoku określają wszystkie karty gracza. Dla uniknięcia posługiwania się liczbami ujemnymi proponuję w pierwszej kolejności sumować wynik z niebieskich i pomarańczowych kart a na koniec odejmować wynik z zielonych kart. Dla ułatwienia na każdej z kart narysowana jest odpowiednia liczba żetonów, choć starsze przedszkolaki mogą wykonać odpowiednie obliczenia w pamięci.
Wariant II (dla cierpliwych). Zamiast określania co wydarzyło się wszystkim graczom na poszczególnych częściach skoczni i po tym przechodzenia do kolejnej części skoczni każdy z graczy sprawdza wydarzenia z wszystkich części skoczni a potem robi to kolejny gracz.
W wariancie I gra jest bardziej grywalna, w II jest bardziej realistyczna. Niezależnie od wariantu należy rozegrać 2 kolejki skoków i dopiero po zsumowaniu wyników obu skoków wyłonić zwycięzcę.
W grze wykorzystano grafiki na licencji Public Domain CC0 z pixabay.com
GALERIA | |
Kategorie ogólne | Przedszkole |
Klasa/wiek | 5-6 lat, 6-7 lat, Klasa 1 |
Przedmiot | |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | gra planszowa |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | |
Przeznaczenie materiału | |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź