Stacje zadaniowe- czytanie ze zrozumieniem i tworzenie ciągu dalszego opowiadania.

Materiał cyfrowy

Moja propozycja to dziewięć stacji zadaniowych, które sprawdzą się już od czwartej klasy.

Pomogą one uczniom wspólnie stworzyć ciekawą historię, wykorzystać potęgę młodzieńczej wyobraźni. Ponieważ zespoły będą wykonywały zadania po kolei można wyznaczyć liderów, którzy będą podchodzili do stacji i przekazywali zadanie innym lub wydrukować kopię dla każdej z grup. Można też wyznaczyć konkretny czas na poszczególne stacje i ich treść wyświetlać na tablicy. Ważne, aby kolejne zadania odbierali dopiero po wykonaniu w całości poprzedniego.

 

Stacje sprawdzają umiejętność m.in.:

– odszukiwania informacji

– tworzenia opisów z odwołaniem się do wszystkich zmysłów

– odszyfrowywania wiadomości,

– tworzenia zwrotu akcji

– pisania zakończenia opowieści.

Nauka przez zabawę pozostaje w pamięci znacznie dłużej- polecam!

 

grafika-canva

 

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Język polski
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , , , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 13
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne)
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

Małgorzata Solarska

Jestem polonistką pracującą z pasją ponad 25 lat. Na lekcjach stosuję innowacyjne metody nauczania m.in. elementy myślenia krytycznego, myślenia wizualnego, oceniania kształtującego, porozumienia bez przemocy. Chętnie podzielę się swoimi pomysłami.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *