Stacje zadaniowe jako pomysł na lekcję – działania pisemne.

Materiał cyfrowy

Stacje zadaniowe to lubiana przez uczniów metoda aktywująca i pozwalająca na aktywność ruchową uczniów podczas lekcji. Materiał ten wykorzystuję podczas lekcji podsumowującej działania pisemne. Metoda pracy i materiał nadają się także jako pomysł na lekcję otwartą czy obserwowaną. Pracę uczniów podczas takiej lekcji oceniam, o czym informuję ich na początku lekcji.  

Stacje po wydrukowaniu należy zawiesić w różnych miejscach w klasie. Uczniów dzielimy na grupy (proponuję grupy 2-3 osobowe, aby wszyscy efektywnie pracowali). Najlepiej, aby każdy zespół rozpoczął rozwiązywanie zadań od innej stacji. Poprawne odpowiedzi przeprowadzą uczniów przez wszystkie stacje. Jeżeli grupa wróci do stacji, na której już była, to znaczy, że błędnie rozwiązała któreś zadanie. Można wtedy uczniom wskazać stację, na której popełnili błąd lub mogą poszukać go sami.

Stacje można wydrukować na kolorowym papierze lub w kolorze i zalaminować, wtedy nie trzeba na każdą lekcję drukować nowych. Kolejność stacji uczniowie zapisują na załączonej karcie.

Zestaw zawiera 9 zadań z odpowiedziami do wyboru (stacji), kartę kolejności odwiedzania poszczególnych stacji, poprawne rozwiązania oraz instrukcję. Razem 13 stron formatu A4.

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Matematyka
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową
Czy materiał zawiera odpowiedzi?
Przeznaczenie materiału
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

Fizycznie&matematycznie

Mam na imię Marta i na co dzień pracuję z fantastycznymi (choć wymagającymi) uczniami w szkole podstawowej - uczę matematyki i fizyki.
Każda lekcja jest dla mnie nowym doświadczeniem. Każda lekcja to także wyzwanie, jak zainteresować materiałem i sprawdzić nabyte umiejętności.
W relacjach z uczniami staram się tworzyć przyjazną atmosferę, aczkolwiek z jasno określonymi zasadami i wymaganiami.

Szeroka dostępność dla uczniów rozwiązań zadań z książek, zbiorów, generatorów kart pracy, kartkówek czy sprawdzianów zmotywowała mnie jeszcze bardziej do tworzenia własnych materiałów.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *