Stacje zadaniowe – praca, moc, energia. Pomysł na gotową lekcję.

Materiał cyfrowy

Stacje zadaniowe to lubiana przez uczniów metoda aktywująca i pozwalająca na aktywność ruchowa uczniów podczas lekcji. Materiał ten wykorzystuję podczas lekcji powtórzeniowej. Podczas zajęć pozwalam uczniom na korzystanie z dostępnych materiałów tj. podręcznik, zeszyt, własne notatki. Metoda pracy i materiał nadają się także jako pomysł na lekcję otwartą czy obserwowaną. 

Stacje należy zawiesić w różnych miejscach w klasie. Uczniów dzielimy na grupy – najlepiej, aby każda z nich rozpoczęła rozwiązywanie zadań od innej stacji. Poprawne odpowiedzi przeprowadzą uczniów przez wszystkie stacje. Jeżeli grupa wróci do stacji, na której już była, oznacza to, że błędnie rozwiązała któreś zadanie. W takiej sytuacji można wskazać uczniom stację, na której popełnili błąd, lub pozwolić im samodzielnie go odnaleźć.

Stacje można wydrukować na kolorowym papierze lub w kolorze i zalaminować – wtedy nie trzeba przygotowywać ich na każdą lekcję od nowa.

Uczniowie zapisują kolejność odwiedzanych stacji na załączonej karcie oraz notują pełne rozwiązania. Dzięki temu uniemożliwione jest odpisywanie wyłącznie poprawnej kolejności od innych grup.

Zestaw zawiera 9 zadań z odpowiedziami do wyboru (stacji), kartę kolejności odwiedzania i zapisywania rozwiązań z poszczególnych stacji, poprawne rozwiązania z przykładową kolejnością  oraz instrukcję. Razem 12 stron formatu A4.

Polecam również do zestawu krzyzówę powtórzeniową – praca, moc, energia. 

Grafika wykonana za pomocą platformy canva.com.

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Fizyka
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 12
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Tak
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności do 45 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

Fizycznie&matematycznie

Nazywam się Marta i uczę matematyki oraz fizyki w szkole podstawowej. Praca z uczniami jest dla mnie źródłem codziennych wyzwań, ale też ogromnej satysfakcji. Każdą lekcję traktuję jako okazję do poszukiwania ciekawych sposobów zainteresowania tematem i rozwijania umiejętności moich podopiecznych. Staram się łączyć przyjazną atmosferę z jasno określonymi zasadami. Ponieważ w sieci łatwo znaleźć gotowe rozwiązania zadań, zdecydowałam się tworzyć własne materiały edukacyjne – dostosowane do potrzeb uczniów i wspierające ich samodzielne myślenie.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *