Umiejętności: Obliczanie średniej arytmetycznej, średniej ważone, wyznaczanie mediany i dominaty. Stosowanie skali centylowej.
Przeznaczenie: Dla uczniów szkoły ponadpodstawowej: szkoła branżowa, liceum i technikum matematyka podstawa.
Sztafety zadaniowe organizują pracę w grupach, uczniowie uczą się współpracy, uzasadniania swojego zdania, argumentowania. Nauczyciel ma okazję zaobserwować, jak uczniowie pracują oraz jakie strategie przyjmują rozwiązując zadania, czy radząc sobie z błędami.
Organizacja lekcji:
1. Uczniów dzielimy na grupy.
2. Przyczepiamy zadania do tablicy, kartki nacinamy, aby uczniowie mogli łatwo oderwać zadania.
3. Na stołach układamy kartki w odpowiednich kolorach.
4. Wybrana osoba z każdej grupy podchodzi do tablicy, zabiera jedno zadanie.
5. Uczniowie w grupach rozwiązują zadanie, każde na osobnej kartce. Kartki oznaczają kolorem grupy. Następnie przynoszą nauczycielowi na tzw. STÓŁ EKSPERCKI. Nauczyciel sprawdza zadanie.
6. Uczniowie zabierają następne zadanie i je rozwiązują.
7. W przypadku błędnych rozwiązań nauczyciel oddaje zadanie do poprawy. Nie wskazuje błędu, uczniowie sami szukają błędu i poprawiają rozwiązanie. Za każdym razem oddajemy uczniom błędnie rozwiązane zadania.
8. Zaznaczamy na karcie odpowiedzi, zadania, które rozwiązały poszczególne grupy, a także to, ile razy zadania wracały do grup (opcjonalnie).
GALERIA | |
Kategorie ogólne | Szkoła ponadpodstawowa |
Klasa/wiek | Szkoła ponadpodstawowa |
Przedmiot | Matematyka |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | ćwiczenia, dodawanie, Gra, gra dydaktyczna, karta pracy, liczby, statystyka |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | |
Przeznaczenie materiału | |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź