GALERIA | |
Kategorie ogólne | Rozwój nauczyciela/Kursy/Szkolenia/Webinary |
Klasa/wiek | 5-6 lat, 6-7 lat |
Przedmiot | Rozwój społeczno-emocjonalny |
Dokumenty | .docx |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | Nauczyciel współorganizujący kształcenie specjalne, Pedagog specjalny, scenariusz, Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia, wzór, zadaniespecjalne |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | 61 - 70 |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Nie |
Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Terapia Pedagogiczna – scenariusze
Te scenariusze zostały zaprojektowane z myślą o poprawie:
Koncentracji i uwagi – techniki wyciszania i aktywizowania dzieci,
Pamięci słuchowej i ruchowej – ćwiczenia wspierające integrację sensoryczną,
Kreatywności i wyrażania emocji – inspirujące aktywności rozwijające zdolności poznawcze.
Każdy scenariusz jest precyzyjnie zaplanowany, aby dostosować zajęcia do indywidualnych potrzeb dzieci, jednocześnie sprawiając, że nauka staje się przyjemnością. Zawarte w nich metody pracy, środki dydaktyczne i jasny przebieg zajęć sprawią, że Twoje lekcje będą jeszcze bardziej efektywne.
Dlaczego warto?
Praktyczne rozwiązania gotowe do zastosowania od zaraz,
Skoncentrowane na wsparciu emocjonalnym i rozwoju poznawczym dzieci.
Scenariusz 6: Ćwiczenia pamięciowe – Sekwencje kwietniowe
Temat: Rytmy wiosny – ćwiczenia pamięci słuchowej i ruchowej
Cele:
Rozwijanie pamięci słuchowej i ruchowej
Usprawnianie koncentracji i zapamiętywania
Metody:
Ćwiczenia pamięciowe
Gry rytmiczne
Środki dydaktyczne:
Tamburyny, bębenki
Kolorowe kwiaty i liście
Przebieg zajęć:
Powitanie rytmiczne (5 minut)
Nauczyciel wita dzieci, wystukując na bębenku rytm symbolizujący wiosenne krople deszczu . Dzieci powtarzają rytm, klaszcząc lub tupiąc . Każde dziecko może dodać swój rytm do sekwencji .
Zabawa „Powtarzaj po mnie” (10 minut)
Nauczyciel gra krótkie sekwencje dźwięków , a dzieci mają za zadanie zapamiętać i powtórzyć je w tej samej kolejności . Z każdą rundą sekwencje stają się bardziej skomplikowane, co wymaga większej koncentracji .
Ćwiczenia ruchowe „Sekwencje kwietniowe” (10 minut)
Dzieci wykonują proste sekwencje ruchów związane z wiosną , np. podskok , obrót , tupnięcie . Ich zadaniem jest zapamiętać kolejność ruchów i odtworzyć je bez błędów .
Podsumowanie i pożegnanie (5 minut)
Nauczyciel pyta dzieci: „Czy łatwo było zapamiętać rytmy? Która sekwencja była najtrudniejsza?” Na zakończenie dzieci żegnają się, powtarzając rytmiczny układ .
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź