Test składający się z 30 pytań typu a, b, c, d z zaznaczonymi odpowiedziami, dla szkół ponadpodstawowych obejmujący materiał z działu chemizm życia (składniki nieorganiczne; znaczenie biologiczne makroelementów, w tym pierwiastków biogennych; znaczenie biologiczne wybranych mikroelementów (Fe, J, Cu, Co, F); właściwości fizyko-chemiczne wody; składniki organiczne; budowa węglowodanów (uwzględniając wiązania glikozydowe); monosacharydy (glukoza, fruktoza, galaktoza, ryboza, deoksyryboza), disacharydy (sacharoza, laktoza, maltoza), polisacharydy (skrobia, glikogen, celuloza, chityna); znaczenie biologiczne węglowodanów; budowa białek; biologiczne znaczenie białek (albuminy, globuliny, histony, kolagen, keratyna, fibrynogen, hemoglobina, mioglobina); budowa lipidów (uwzględniając wiązania estrowe); lipidy proste i złożone; struktura cząsteczek DNA i RNA, znaczenie biologiczne kwasów nukleinowych).
Nadaje się jako baza pytań dla nauczyciela oraz jako materiał do samodzielnego powtórzenia dla ucznia.
GALERIA | |
Kategorie ogólne | Szkoła ponadpodstawowa |
Klasa/wiek | Szkoła ponadpodstawowa, Edukacja dorosłych |
Przedmiot | Biologia |
Dokumenty | .doc |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | alkohole i fenole, atomy, białka, biologia jako nauka, biotechnologia, chemia wokół nas, chemizm życia, cukry, edukacja zdalna, estry i tłuszcze, komórka, kwasy karboksylowe, matura, organizm człowieka, reakcje chemiczne, roztwory, składniki nieorganiczne, składniki organiczne, substancje chemiczne o znaczeniu biologicznym, test, wodorotlenki, zadania |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | 5 |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Tak |
Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela, dla ucznia (praca samodzielne) |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | do 45 min |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź