-
Celem lekcji jest powtórzenie własności czworokątów oraz próba samodzielnego stworzenia definicji poszczególnych czworokątów
-
Nauczyciel dzieli uczniów na kilkuosobowe grupy (max 6 osób)
-
Każda z grup na początku lekcji otrzymuje pocięty zestaw nazw czworokątów, własności dotyczących boków, kątów i przekątnych oraz po 3 rysunki przedstawiające każdy z omawianych czworokątów.
-
Zadaniem uczniów jest początkowo dopasowanie poszczególnych rysunków do nazw czworokątów, następnie przyporządkowanie cech figur do każdego typu czworokąta (uczniowie mogę posługiwać się notatkami i podręcznikiem oraz próbować rozpoznać cechy czworokątów na podstawie rysunków)
-
Po uporządkowaniu przez uczniów nauczyciel sprawdza poprawność.
-
Po właściwym dopasowaniu własności każdego czworokąta zadaniem uczniów jest wybranie 1 lub 2 własności dla każdego czworokąta, które definiują daną figurę.
#geometria #czworokąt #figury płaskie
GALERIA |
|
Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
Klasa/wiek | Klasa 5, Klasa 6 |
Przedmiot | Matematyka |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | geometria |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | 9 |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Nie |
Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela, dla ucznia (praca samodzielne) |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | do 45 min |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź