Pytanie „Pójdziemy na dwór?” – wypowiadane z siłą dwudziestoosobowej grupy bywa bardzo przekonujące, szczególnie kiedy za oknem wspaniała pogoda. Z tyłu głowy drzemie jednak sakramentalne „a co z podstawą programową?”. Z tego powodu lekcje języka polskiego rzadko
odbywają się w otwartej przestrzeni. Może jednak warto pogodzić te dwa obszary? Wymaga to oczywiście dodatkowej pracy i odpowiedniej infrastruktury (np. trawnik, boisko).
Moje doświadczenie dydaktyczne upewnia mnie w przekonaniu, że lekcja języka polskiego nie musi polegać wyłącznie na pisaniu w zeszycie i siedzeniu w ławkach. Dlatego, wyjdźmy z nich!
W niniejszym tekście proponuję kilka działań plenerowych, które z sukcesem można wykorzystać do utrwalenia materiału polonistycznego oraz budowania relacji w grupie rówieśniczej. Kwestia ta wydaje się szczególnie ważna w sytuacji powrotu do szkoły. Poniżej proponuję kilka zadań. Pozostawiają one nauczycielowi dużo możliwości do kreatywności. Można je dostosować do potrzeb każdej przestrzeni (plener, sale o różnej wielkości), wieku uczniów oraz czasu pracy.
Ostatnio przeglądane materiały
| GALERIA |
|
| Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
| Klasa/wiek | Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8 |
| Przedmiot | Język polski |
| Dokumenty | |
| Pliki graficzne | .jpg |
| Pliki wideo | |
| Pliki audio | |
| Download Tag | jezykpolski |
| Instrukcja | |
| Liczba stron wraz z stroną tytułową | 2 |
| Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Nie |
| Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela |
| Dodatkowe notatki dla rodzica | |
| Średni czas aktywności | 15 - 30 min |
| Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |


WITAJ MAJ – GAZETKA TEMATYCZNA O ŚWIĘTACH MAJOWYCH/ możliwość własnej aranżacji
ADJECTIVES STOPNIOWANIE PRZYMIOTNIKÓW sketchnotki + karty pracy
Niezwykła przygoda z hobbitem 
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź