Gra dydaktyczna „Zakodowana tabliczka mnożenia” została stworzona z okazji Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia jako zadanie grupowe dla uczniów klasy czwartej. Przygotowane działania zostały pocięte i wrzucone do „maszyny losującej”, czyli plastikowego pojemnika. Uczniowie losowali przykład, rozwiązywali go, a następnie musieli pokolorować odpowiednie pole na przygotowanej kratownicy. W jaki sposób?
1. Musieli odnaleźć kratownicę podpisaną odpowiednim kolorem (kolor kartki z działaniem był podpowiedzią).
2. Pierwsza czynnik działania wskazywał numer kolumny, a drugi czynnik numer wiersza.
3. Na przecięciu tych dwóch współrzędnych wpisywali wynik swojego działania (sprawdzony wcześniej przez nauczyciela) oraz kolorowali to pole na dowolny kolor.
Po wykonaniu wszystkich działań i pokolorowaniu odpowiednich pól w kratownicy pojawiało się zakodowane hasło.
Wierzę, że znajdą Państwo również inne zastosowanie dla stworzonej przeze mnie gry.
Życzę dobrej zabawy!
Szajka Edukacyjna
Wskazówki techniczne:
· Zestaw działań przygotowałam w dwóch wariantach: pokolorowane pola z działaniami do wydrukowania na kolorowej drukarce oraz wersję czarno-białą, którą należy wydrukować na kartce w odpowiednim kolorze.
· Kratownice do wpisywania wyników i kolorowania pól najlepiej wydrukować na kartce w formacie A3 oraz rozciąć na cztery części (wtedy każdy kolor ma oddzielną kratownicę do zakodowania).
· Zachęcam nauczyciela do sprawdzania wpisywanych przez uczniów wyników mnożenia.
GALERIA | |
Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
Klasa/wiek | Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8 |
Przedmiot | Matematyka |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | gra dydaktyczna |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | |
Przeznaczenie materiału | |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź