Zakodowana tabliczka mnożenia

Materiał cyfrowy

Gra dydaktyczna „Zakodowana tabliczka mnożenia” została stworzona z okazji Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia jako zadanie grupowe dla uczniów klasy czwartej. Przygotowane działania zostały pocięte i wrzucone do „maszyny losującej”, czyli plastikowego pojemnika. Uczniowie losowali przykład, rozwiązywali go, a następnie musieli pokolorować odpowiednie pole na przygotowanej kratownicy. W jaki sposób?

1. Musieli odnaleźć kratownicę podpisaną odpowiednim kolorem (kolor kartki z działaniem był podpowiedzią).

2. Pierwsza czynnik działania wskazywał numer kolumny, a drugi czynnik numer wiersza.

3. Na przecięciu tych dwóch współrzędnych wpisywali wynik swojego działania (sprawdzony wcześniej przez nauczyciela) oraz kolorowali to pole na dowolny kolor.

 

Po wykonaniu wszystkich działań i pokolorowaniu odpowiednich pól w kratownicy pojawiało się zakodowane hasło.

Wierzę, że znajdą Państwo również inne zastosowanie dla stworzonej przeze mnie gry.

Życzę dobrej zabawy!

Szajka Edukacyjna

 

Wskazówki techniczne:

·         Zestaw działań przygotowałam w dwóch wariantach: pokolorowane pola z działaniami do wydrukowania na kolorowej drukarce oraz wersję czarno-białą, którą należy wydrukować na kartce w odpowiednim kolorze.

·         Kratownice do wpisywania wyników i kolorowania pól najlepiej wydrukować na kartce w formacie A3 oraz rozciąć na cztery części (wtedy każdy kolor ma oddzielną kratownicę do zakodowania).

·         Zachęcam nauczyciela do sprawdzania wpisywanych przez uczniów wyników mnożenia.

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Matematyka
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową
Czy materiał zawiera odpowiedzi?
Przeznaczenie materiału
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

szajka-edukacyjna

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *