Lekcja z przesiadką- Dziady cz. II składa się z 30 pytań, które dotyczą znajomości dramatu romantycznego A. Mickiewicza. Oprócz typowych pytań związanych z treścią utworu, znajdują się pytania egzaminacyjne. Do zestawu dołączone są: karty z odpowiedziami oraz karta odpowiedzi. Aby przeprowadzić taką lekcję, należy wcześniej ułożyć stoliki w tzw. podkowę, na każdym stoliku położyć karteczkę z danym zadaniem (najlepiej przykleić taśmą do stołu, aby kartki nie fruwały podczas zmiany miejsc przez naszych uczniów). Uczniowie zajmują miejsca, każdy otrzymuje kartę odpowiedzi, na której się podpisuje i którą trzyma cały czas przy sobie. Przed rozpoczęciem należy się z uczniami umówić, że po upływie konkretnego czasu (1,5 – 2 min) nauczyciel mówi słowo : PRZESIADKA, wtedy każdy uczeń przesiada się o jedno krzesełko i tak aż dojdzie do miejsca, które zajmował na samym początku. W ten sposób przeprowadzone zajęcia na pewno pozostaną na długo w pamięci naszych uczniów, będą lekcją koncentracji i samodyscypliny a także świetnym sposobem na utrwalenie wiedzy z “Dziadów cz. II” a także jako ćwiczenie rozwiązywania typowych zagadnień egzaminacyjnych. Taka lekcja sprawdzi się też na zastępstwie w klasach 7 i 8.
GALERIA | |
Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
Klasa/wiek | Klasa 7, Klasa 8 |
Przedmiot | Język polski |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | Adam Mickiewicz, lektury, lektury obowiązkowe, rozumienie tekstu |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | 11 |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Tak |
Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela, dla ucznia (praca samodzielne) |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | do 45 min |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź