WPISY DO DZIENNIKA PRAKTYK – Oligofrenopedagogika

Materiał cyfrowy

W dzienniku praktyk dla oligofrenopedagoga, który odbywa swoje praktyki w klasach 1-3, powinny znaleźć się różnorodne tematy, które obejmują wszystkie aspekty pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną. Poniżej przedstawiam przykładowe tematy wpisów, które mogą pomóc w dokumentowaniu 150 godzin praktyk:

1. Zapoznanie z dokumentacją szkolną i dokumentacją uczniów z orzeczeniem

Opis: Przeglądanie regulaminów, statutów szkoły, kart indywidualnych uczniów oraz IPET-ów. Analiza orzeczeń i opinii poradni psychologiczno-pedagogicznych.
Cele: Poznanie struktury dokumentacji szkolnej i procedur dotyczących uczniów z orzeczeniami.
Notatki: Szczegóły dotyczące typów dokumentów i procedur, które są istotne dla pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną.

2. Obserwacja zajęć dydaktycznych

Opis: Obserwacja lekcji w klasach 1-3, zwracając uwagę na metody i techniki pracy nauczycieli, dostosowania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.
Cele: Zrozumienie skutecznych metod dydaktycznych i technik wspomagających.
Notatki: Spostrzeżenia dotyczące interakcji nauczyciel-uczeń, zastosowanych adaptacji i reakcji uczniów.

3. Prowadzenie zajęć dydaktycznych

Opis: Prowadzenie własnych lekcji z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Przygotowanie scenariuszy zajęć i materiałów edukacyjnych.
Cele: Nabycie praktycznych umiejętności prowadzenia lekcji i dostosowywania ich do potrzeb uczniów.
Notatki: Refleksje na temat przebiegu lekcji, efektywności zastosowanych metod oraz reakcji uczniów.

4. Udział w spotkaniach zespołu ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej

Opis: Udział w spotkaniach zespołu, omówienie przypadków uczniów, opracowywanie planów wsparcia.
Cele: Poznanie procedur zespołowego opracowywania i realizacji planów wsparcia.
Notatki: Spostrzeżenia dotyczące współpracy w zespole, omawiane przypadki i opracowane strategie wsparcia.

5. Praca z IPET-ami

Opis: Tworzenie, aktualizowanie i realizacja IPET-ów dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.
Cele: Poznanie procesu tworzenia i realizacji IPET-ów.
Notatki: Szczegóły dotyczące indywidualnych programów, modyfikacji i adaptacji wprowadzonych w IPET-ach.

6. Zajęcia rewalidacyjne

Opis: Prowadzenie zajęć rewalidacyjnych z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną, stosowanie różnych metod terapeutycznych.
Cele: Nabycie umiejętności prowadzenia zajęć rewalidacyjnych i stosowania technik terapeutycznych.
Notatki: Refleksje na temat efektywności zastosowanych metod oraz postępów uczniów.

7. Obserwacja i prowadzenie zajęć integracyjnych

Opis: Obserwacja i prowadzenie zajęć, które promują integrację uczniów z niepełnosprawnością intelektualną z ich rówieśnikami.
Cele: Zrozumienie znaczenia i metod integracji.
Notatki: Spostrzeżenia dotyczące interakcji między uczniami, stosowanych metod integracyjnych oraz ich efektywności.

8. Współpraca z rodzicami

Opis: Udział w spotkaniach z rodzicami, omówienie postępów uczniów, strategii wsparcia i współpracy.
Cele: Poznanie metod współpracy z rodzicami i znaczenia wsparcia rodziny.
Notatki: Refleksje na temat współpracy z rodzicami, omawiane strategie i ich efektywność.

9. Adaptacja materiałów edukacyjnych

Opis: Tworzenie i modyfikacja materiałów edukacyjnych dostosowanych do potrzeb uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.
Cele: Nabycie umiejętności adaptacji materiałów edukacyjnych.
Notatki: Przykłady adaptacji, refleksje na temat efektywności zastosowanych zmian.

10. Udział w szkoleniach i warsztatach

Opis: Udział w szkoleniach i warsztatach dotyczących pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną.
Cele: Poszerzenie wiedzy teoretycznej i praktycznej.
Notatki: Spostrzeżenia na temat zdobytej wiedzy i jej zastosowania w praktyce.

Do każdego punktu dopisałam 20 przykładowych wpisów.
Jak zbudowany jest wpis?

Wpis 1

Data: 03.01.2024
Godziny: 08:00-12:00 (4 godziny)
Opis: Zapoznanie się z regulaminem szkoły, statutem szkoły oraz dokumentacją uczniów z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego.
Cele:

  • Zrozumienie struktury dokumentacji szkolnej.
  • Poznanie procedur dotyczących uczniów z orzeczeniami.
    Notatki: Regulamin szkoły określa zasady postępowania i obowiązki wszystkich członków społeczności szkolnej. Statut szkoły zawiera podstawowe informacje dotyczące organizacji i funkcjonowania szkoły.
    Wpis do dziennika: Zapoznanie się z regulaminem szkoły, statutem oraz dokumentacją uczniów z orzeczeniami. Omówienie z opiekunem praktyk znaczenia poszczególnych dokumentów.

Wpis 3

Data: 19.09.2023
Godziny: 08:00-12:00 (4 godziny)
Opis: Obserwacja zajęć przyrodniczych w klasie 3.
Cele:

    • Poznanie metod nauczania przyrody.
    • Zrozumienie wpływu aktywności praktycznych na rozwój uczniów.
      Notatki: Zajęcia obejmowały eksperymenty i obserwacje przyrodnicze, które angażowały uczniów i wspierały ich rozwój.
      Wpis do dziennika: Obserwacja zajęć przyrodniczych w klasie 3. Analiza metod nauczania oraz wpływu aktywności praktycznych.

Wpis 9

Data: 01.11.2023
Godziny: 08:00-12:00 (4 godziny)
Opis: Prowadzenie zajęć matematycznych w klasie 1, koncentrując się na liczeniu i rozpoznawaniu cyfr.
Cele:

  • Nabycie umiejętności prowadzenia zajęć matematycznych.
  • Zastosowanie technik wspomagających naukę liczenia i rozpoznawania cyfr.
    Notatki: Użyto manipulatywnych pomocy dydaktycznych, takich jak klocki i liczydła, aby ułatwić zrozumienie pojęć matematycznych.
    Wpis do dziennika: Prowadzenie zajęć matematycznych w klasie 1. Zastosowanie technik wspomagających naukę liczenia i rozpoznawania cyfr.

    Każdy wpis powinien odzwierciedlać konkretne działania, ich cel i efekty, przy jednoczesnym zachowaniu zasad poufności i zgodności z przepisami edukacyjnymi.

Zapraszam 

 

❤️Hity: 
 
Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 1-3)
Klasa/wiek Klasa 1, Klasa 2, Klasa 3
Przedmiot Rozwój społeczno-emocjonalny
Dokumenty .docx
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 51 - 60
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Tak
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności ponad 120 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

aniazajaczek

Witaj! Nazywam się Ania i od 2015 roku z pasją pracuję jako nauczycielka przedszkola, stosując innowacyjne metody Fröbla i Daltona. Jestem także aktywnym członkiem Polskiego Stowarzyszenia Dalton. Moje serce bije dla edukacji, a moją misją jest tworzenie inspirujących scenariuszy zajęć, kreatywnych dekoracji, zabaw aktywizujących oraz kart pracy, które pomagają dzieciom rozwijać umiejętności i odkrywać świat.

Założyłam firmę, która dostarcza wysokiej jakości materiały dydaktyczne oraz wspiera nauczycieli przedszkola, klas 1-3 i 4-8 w tworzeniu dokumentacji. Moje doświadczenie i zaangażowanie w nowoczesne metody nauczania pozwalają mi tworzyć materiały, które są nie tylko edukacyjne, ale także pełne radości i zabawy.

Dlaczego warto wybrać moje materiały?

❤️Innowacyjność i Jakość: Każdy materiał jest starannie opracowany z myślą o najnowszych trendach edukacyjnych i potrzebach dzieci.

❤️Praktyczność i Użyteczność: Materiały są łatwe w użyciu i gotowe do natychmiastowego zastosowania w klasie.

❤️Wsparcie dla Nauczycieli: Oferuję pomoc w tworzeniu dokumentacji oraz dostosowywaniu materiałów do indywidualnych potrzeb nauczycieli.

❤️Inspiracja i Kreatywność: Moje scenariusze i karty pracy są pełne pomysłów, które zainspirują zarówno dzieci, jak i nauczycieli.

Dołącz do grona zadowolonych klientów

Setki nauczycieli już korzystają z moich materiałów, ciesząc się z ich efektywności i kreatywności. Dołącz do nich i spraw, by nauka w Twojej klasie była prawdziwą przygodą!

Skontaktuj się ze mną

Jeśli masz pytania lub potrzebujesz specjalnie dostosowanych materiałów, skontaktuj się ze mną! Jestem tu, aby pomóc Ci stworzyć najlepsze środowisko edukacyjne dla Twoich uczniów.

Nie czekaj – zainwestuj w rozwój edukacyjny dzieci i zobacz, jak moje materiały mogą uczynić Twoją pracę łatwiejszą i bardziej satysfakcjonującą. ❤️

Zapraszam do współpracy, Ania

Recenzje

  • Dziennik praktyk oligo

    Bardzo przydatne przykładowe wpisy do dziennika z praktyk na kierunku oligofrenopedagogika, zawiera dużo konkretów.

    Dla 76 z 85 osób ta recenzja była pomocna.

    Pomóż innym użytkownikom znaleźć najbardziej pomocne recenzje

    Czy ta Recenzja jest pomocna? TAK NIE

  • Napisz recenzję

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *