W dzienniku praktyk dla oligofrenopedagoga, który odbywa swoje praktyki w klasach 1-3, powinny znaleźć się różnorodne tematy, które obejmują wszystkie aspekty pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną. Poniżej przedstawiam przykładowe tematy wpisów, które mogą pomóc w dokumentowaniu 150 godzin praktyk:
1. Zapoznanie z dokumentacją szkolną i dokumentacją uczniów z orzeczeniem
Opis: Przeglądanie regulaminów, statutów szkoły, kart indywidualnych uczniów oraz IPET-ów. Analiza orzeczeń i opinii poradni psychologiczno-pedagogicznych.
Cele: Poznanie struktury dokumentacji szkolnej i procedur dotyczących uczniów z orzeczeniami.
Notatki: Szczegóły dotyczące typów dokumentów i procedur, które są istotne dla pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną.
2. Obserwacja zajęć dydaktycznych
Opis: Obserwacja lekcji w klasach 1-3, zwracając uwagę na metody i techniki pracy nauczycieli, dostosowania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.
Cele: Zrozumienie skutecznych metod dydaktycznych i technik wspomagających.
Notatki: Spostrzeżenia dotyczące interakcji nauczyciel-uczeń, zastosowanych adaptacji i reakcji uczniów.
3. Prowadzenie zajęć dydaktycznych
Opis: Prowadzenie własnych lekcji z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Przygotowanie scenariuszy zajęć i materiałów edukacyjnych.
Cele: Nabycie praktycznych umiejętności prowadzenia lekcji i dostosowywania ich do potrzeb uczniów.
Notatki: Refleksje na temat przebiegu lekcji, efektywności zastosowanych metod oraz reakcji uczniów.
4. Udział w spotkaniach zespołu ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Opis: Udział w spotkaniach zespołu, omówienie przypadków uczniów, opracowywanie planów wsparcia.
Cele: Poznanie procedur zespołowego opracowywania i realizacji planów wsparcia.
Notatki: Spostrzeżenia dotyczące współpracy w zespole, omawiane przypadki i opracowane strategie wsparcia.
5. Praca z IPET-ami
Opis: Tworzenie, aktualizowanie i realizacja IPET-ów dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.
Cele: Poznanie procesu tworzenia i realizacji IPET-ów.
Notatki: Szczegóły dotyczące indywidualnych programów, modyfikacji i adaptacji wprowadzonych w IPET-ach.
6. Zajęcia rewalidacyjne
Opis: Prowadzenie zajęć rewalidacyjnych z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną, stosowanie różnych metod terapeutycznych.
Cele: Nabycie umiejętności prowadzenia zajęć rewalidacyjnych i stosowania technik terapeutycznych.
Notatki: Refleksje na temat efektywności zastosowanych metod oraz postępów uczniów.
7. Obserwacja i prowadzenie zajęć integracyjnych
Opis: Obserwacja i prowadzenie zajęć, które promują integrację uczniów z niepełnosprawnością intelektualną z ich rówieśnikami.
Cele: Zrozumienie znaczenia i metod integracji.
Notatki: Spostrzeżenia dotyczące interakcji między uczniami, stosowanych metod integracyjnych oraz ich efektywności.
8. Współpraca z rodzicami
Opis: Udział w spotkaniach z rodzicami, omówienie postępów uczniów, strategii wsparcia i współpracy.
Cele: Poznanie metod współpracy z rodzicami i znaczenia wsparcia rodziny.
Notatki: Refleksje na temat współpracy z rodzicami, omawiane strategie i ich efektywność.
9. Adaptacja materiałów edukacyjnych
Opis: Tworzenie i modyfikacja materiałów edukacyjnych dostosowanych do potrzeb uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.
Cele: Nabycie umiejętności adaptacji materiałów edukacyjnych.
Notatki: Przykłady adaptacji, refleksje na temat efektywności zastosowanych zmian.
10. Udział w szkoleniach i warsztatach
Opis: Udział w szkoleniach i warsztatach dotyczących pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną.
Cele: Poszerzenie wiedzy teoretycznej i praktycznej.
Notatki: Spostrzeżenia na temat zdobytej wiedzy i jej zastosowania w praktyce.
Do każdego punktu dopisałam 20 przykładowych wpisów.
Jak zbudowany jest wpis?
Wpis 1
Data: 03.01.2024
Godziny: 08:00-12:00 (4 godziny)
Opis: Zapoznanie się z regulaminem szkoły, statutem szkoły oraz dokumentacją uczniów z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego.
Cele:
- Zrozumienie struktury dokumentacji szkolnej.
- Poznanie procedur dotyczących uczniów z orzeczeniami.
Notatki: Regulamin szkoły określa zasady postępowania i obowiązki wszystkich członków społeczności szkolnej. Statut szkoły zawiera podstawowe informacje dotyczące organizacji i funkcjonowania szkoły.
Wpis do dziennika: Zapoznanie się z regulaminem szkoły, statutem oraz dokumentacją uczniów z orzeczeniami. Omówienie z opiekunem praktyk znaczenia poszczególnych dokumentów.
Wpis 3
Data: 19.09.2023
Godziny: 08:00-12:00 (4 godziny)
Opis: Obserwacja zajęć przyrodniczych w klasie 3.
Cele:
-
- Poznanie metod nauczania przyrody.
- Zrozumienie wpływu aktywności praktycznych na rozwój uczniów.
Notatki: Zajęcia obejmowały eksperymenty i obserwacje przyrodnicze, które angażowały uczniów i wspierały ich rozwój.
Wpis do dziennika: Obserwacja zajęć przyrodniczych w klasie 3. Analiza metod nauczania oraz wpływu aktywności praktycznych.
Wpis 9
Data: 01.11.2023
Godziny: 08:00-12:00 (4 godziny)
Opis: Prowadzenie zajęć matematycznych w klasie 1, koncentrując się na liczeniu i rozpoznawaniu cyfr.
Cele:
- Nabycie umiejętności prowadzenia zajęć matematycznych.
- Zastosowanie technik wspomagających naukę liczenia i rozpoznawania cyfr.
Notatki: Użyto manipulatywnych pomocy dydaktycznych, takich jak klocki i liczydła, aby ułatwić zrozumienie pojęć matematycznych.
Wpis do dziennika: Prowadzenie zajęć matematycznych w klasie 1. Zastosowanie technik wspomagających naukę liczenia i rozpoznawania cyfr.Każdy wpis powinien odzwierciedlać konkretne działania, ich cel i efekty, przy jednoczesnym zachowaniu zasad poufności i zgodności z przepisami edukacyjnymi.
Zapraszam
Wpisy do dziennika – Integracja Sensoryczna
Wpisy do dziennika – Rewalidacja
Wpisy do dziennika – Psycholog
GALERIA | |
Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 1-3) |
Klasa/wiek | Klasa 1, Klasa 2, Klasa 3 |
Przedmiot | Rozwój społeczno-emocjonalny |
Dokumenty | .docx |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | Nauczyciel współorganizujący kształcenie specjalne, Pedagog specjalny, Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia, zadaniespecjalne |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | 51 - 60 |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Tak |
Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | ponad 120 min |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Recenzje
By Beata T on
Bardzo przydatne przykładowe wpisy do dziennika z praktyk na kierunku oligofrenopedagogika, zawiera dużo konkretów.
Dla 76 z 85 osób ta recenzja była pomocna.
Pomóż innym użytkownikom znaleźć najbardziej pomocne recenzje
Czy ta Recenzja jest pomocna? TAK NIE
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź