O CZYM BĘDĘ SIĘ UCZYŁ W TYM ROKU NA BIOLOGII? Obrazkowe karty na pierwszą lekcję dla klasy 8

Obrazkowe podsumowanie treści omawianych na biologii w klasie 8.
Świetna pomoc na pierwszą lekcję w nowym roku szkolnym. Zamiast monotonnego omawiania wydrukowanego spisu treści, możemy zapoznać uczniów z tematyką danej klasy kreatywnie i bardziej przyjaźnie dla mózgu.
 
Karty przygotowane są w 4 wersjach:
– wersja kolorowa z tłem, z gotowymi podpisami,
– wersja kolorowa z tłem bez podpisów (do uzupełnienia na lekcji),
– wersja bez tła, z mniejszą ilością kolorów z podpisami
– wersja bez tła, z mniejszą ilością kolorów bez podpisów (do uzupełnienia na lekcji).
 
Jak wykorzystać karty? Po pierwsze dzięki nim uczniowie mają szansę efektywniej zapoznać z się z tym, co czeka ich w danym roku i przez to mają większą świadomość własnej wiedzy. Po drugie w ciągu całego roku szkolnego mogą zaznaczać na kartach, które działy już omówili, w jakim stopniu opanowali każdy z nich. To z kolei może stać się podstawą do rozmowy o ich postępach, całorocznej pracy i ocenie na koniec roku. Dodatkowo wersja bez podpisów umożliwia samodzielne odgadnięcie przez uczniów o jakich działach będą się w danym roku uczyć i już na tym etapie wywołać ich pierwsze zaciekawienie.
 
Karty są dostosowane do zmian w podstawie programowej z 2024 roku.
 
Karty zostały przygotowane w formacie pdf.
 
 
 
 
 
 
 
Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 8
Przedmiot Biologia
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 4
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Tak
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla ucznia (praca samodzielne)
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności do 15 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

Biologica - Magdalena Jarzębowska

Nazywam się Magdalena Jarzębowska.Jestem nauczycielem z wykształcenia i zamiłowania, a jasne i ciekawe przekazywanie wiedzy to moja pasja. Marzę o uczeniu opartym na snuciu jak najciekawszych opowieści przyrodniczych, które pozwolą dzieciom zrozumieć i pokochać biologię.W latach 2011-2024 byłam właścicielem firmy edukacyjnej, prowadzącej warsztaty przyrodnicze w przedszkolach i szkołach. A w 2018 r. założyłam fundację edukacyjną, aby jak najwięcej osób mogło uczestniczyć w moich zajęciach za darmo.Współpracuję z różnymi organizacjami wspierającymi rozwój dzieci, m.in.: Uniwersytetem Dzieci w Krakowie, Uniwersytetem Dziecięcym w Mielcu, Wieliczce i Łodzi, Politechniką Dziecięcą w Rzeszowie oraz licznymi fundacjami. Tworzyłam teksty przyrodnicze do książek dla dzieci dla wydawnictwa Edgard, współpracuję z wydawnictwem MAC. Recenzuję scenariusze zajęć przyrodniczych stworzone przez innych. Przez 3 lata prowadziłam na Uniwersytecie Łódzkim zajęcia z dydaktyki biologii i przyrody, kształcąc przyszłych nauczycieli tych przedmiotów. W 2013 roku otrzymałam nagrodę Wykładowcy Roku przyznaną przez słuchaczy UD w Krakowie. Od 2024 roku jestem ambasadorka Wiosny Edukacji.Co do kwalifikacji biologicznych jestem doktorem biologii i magistrem ochrony środowiska.Najbardziej otwierającym moją głowę doświadczeniem edukacyjnym stała się praca w szkole podstawowej Montessori (z którą jestem związana od 2016 r.) oraz tutoring w liceum ogólnokształcącym. Staram się uczyć nie tylko kreatywnie i zaciekawiając uczniów, ale również rezygnować z ocen cyfrowych i sprawdzianów.Bardzo lubię się dzielić moją wiedza i doświadczeniem z innymi. Sama cały czas się uczę i poszukuję, staram się mieć dystans do dotychczasowych osiągnięć. Bo tak jak w ewolucji - tylko kiedy cały czas biegniesz ile sił do przodu, masz szansę pozostać w tym samym miejscu.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *