Lekcja otwarta, przeprowadzona według tego scenariusza, okazała się dużym sukcesem- została oceniona bardzo wysoko i uznana za wartościową zarówno pod względem merytorycznym, jak i metodycznym – uczniowie brali aktywny udział w lekcji a obserwatorzy… również 😉
Pakiet zawiera kompletny, gotowy do użycia scenariusz zajęć oraz prezentację multimedialną (w formacie MP4) na temat stresu – jego objawów oraz skutecznych sposobów radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Materiał został przygotowany w sposób angażujący uczniów i pozwalający na pracę zarówno w grupie, jak i indywidualnie.
Treści mają charakter profilaktyczny i psychoedukacyjny, dzięki czemu sprawdzą się nie tylko podczas lekcji otwartej, ale także na:
- godzinie wychowawczej,
- zajęciach z zakresu TUS (Trening Umiejętności Społecznych),
- zajęciach rozwijających kompetencje społeczno–emocjonalne,
- lekcjach profilaktycznych lub psychoedukacyjnych,
- warsztatach o radzeniu sobie z emocjami.
Materiał przeznaczony jest dla uczniów klas 4–8 szkoły podstawowej.
🎯 Cele zajęć:
- Rozpoznawanie objawów stresu u siebie i innych.
- Nauka prostych technik radzenia sobie w sytuacjach napięcia.
- Kształtowanie postawy samokontroli i umiejętności panowania nad emocjami.
- Rozwijanie empatii i umiejętności wspierania innych w sytuacjach stresowych.
📂 Zawartość pakietu:
- Szczegółowy konspekt lekcji zawierający:
- cele ogólne i szczegółowe (wiedza, umiejętności, postawy),
- opis metod i form pracy,
- listę potrzebnych materiałów dydaktycznych,
- pełny przebieg zajęć z propozycjami pytań, ćwiczeń i refleksji,
- gotowe treści do pracy indywidualnej i grupowej,
- podział objawów stresu na kategorie: ciało – emocje – zachowanie.
- Prezentacja w formacie MP4 wspierająca realizację scenariusza:
💡 Dlaczego warto?
- Scenariusz jest gotowy do użycia – możesz go przeprowadzić krok po kroku.
- Uwzględnia różne formy pracy (indywidualna, grupowa, zespołowa).
- Zawiera angażujące ćwiczenia praktyczne i elementy ruchowe.
- Uczniowie uczą się rozpoznawać swoje emocje i reakcje, a także poznają realne narzędzia radzenia sobie ze stresem.
- Może być realizowany w ramach różnych przedmiotów i form zajęć, co daje dużą uniwersalność zastosowania.
- Scenariusz uwzględnia zastosowanie TIK
📌 Informacje techniczne:
- Format konspektu: PDF (do druku lub pracy na tablecie/laptopie), WORD
- Format prezentacji: MP4 (do wyświetlenia na komputerze, tablicy interaktywnej, projektorze, bez dźwięku).
- Czas realizacji: ok. 45–60 minut (możliwość skrócenia lub wydłużenia).
Ostatnio przeglądane materiały
| GALERIA |
|
| Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
| Klasa/wiek | Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8 |
| Przedmiot | Rozwój społeczno-emocjonalny |
| Dokumenty | |
| Pliki graficzne | |
| Pliki wideo | .mp4 |
| Pliki audio | |
| Download Tag | emocje, Godzina wychowawcza, gra dydaktyczna, konspekt, konspektyzajęć, metody aktywne, Pedagog specjalny, prezentacja, scenariusz, Trening umiejętności społecznych, TUS, warsztaty, wordwall |
| Instrukcja | |
| Liczba stron wraz z stroną tytułową | 5 |
| Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Nie |
| Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela |
| Dodatkowe notatki dla rodzica | |
| Średni czas aktywności | do 45 min |
| Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |


GRA „WOLAŁBYŚ….?” – zajęcia z wychowawcą – świetlica – kl. 4-6 – 80 pytań
Teen Explorer 8 – Unit 1 – vocabulary revision
Zadania lekkie jak FRASZKA – Jan Kochanowski, fraszki – Narodowe Czytanie 2025 – materiał dla SP
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź