Projekt grupowy lub indywidualny: Choinka Art. Różne opcje: dodawanie do 100, obserwacja reguł, ułamki zwykłe, ułamki dziesiętne, procenty. Matematyczne Święta Bożego Narodzenia.

Materiał cyfrowy

Matematyczny projekt Math & Art na Boże Narodzenie, Mikołajki dla każdej grupy wiekowej.

Uczniowie dowolnie kolorują 100 trójkątów tworząc kolorową choinkę, dowolny wzór  i uzupełniają liczbę trójkątów każdego koloru. Materiał możesz dostosować do klas 1-8, wybierając z różnych opcji: dodawanie do 100, obserwacja reguł, projekt matematyczno-artystyczny ułamki zwykłe i/lub ułamki dziesiętne i/lub procenty. 

Jakie matematyczne umiejętności możesz poćwiczyć z uczniami w tym projekcie?

– Możesz wykorzystać ten materiał w młodszych klasach, aby poćwiczyć dodawanie do 100 (uczniowie wpisują liczbę trójkątów każdego koloru i potem obliczają sumę) i obserwację reguł.

– Możesz połączyć go ze skracaniem ułamków zwykłych oraz zapisywaniem ułamków o mianowniku 100 za pomocą ułamków dziesiętnych.

– Dla klas starszych możesz wykorzystać szablon z dodatkową opcją – procenty i poćwiczyć zamianę ułamków zwykłych na dziesiętne i procenty.

– Możesz też wykorzystać ten materiał w kontekście wizualizacji ułamków o mianowniku 100 lub wizualizacji, czym jest procent. Wtedy może to być projekt matematyczno-artystyczny ułamki lub projekt matematyczno-artystyczny procenty. 

Wybierz wersję, która Ci odpowiada. W każdej opcji masz do wyboru 1, 2 lub 4 choinki na 1 stronie A4: 

– sama choinka z trójkątów,

– dodawanie do 100 i obserwacja reguł,

– ułamek zwykły jako część całości, skracanie ułamków,

– ułamki zwykłe, ułamki o mianowniku 100, zapisywanie ułamków dziesiętnych,

– zamiana ułamków zwykłych na dziesiętne,

– zamiana ułamków zwykłych na procenty.

– zamiana ułamków zwykłych na dziesiętne i procenty.

Projekt indywidualny czy grupowy?

– Możesz poprosić uczniów, aby kreatywnie dorysowali dodatkowe elementy do choinki lub tła i powiesić na tablicy jako indywidualne projekty.

– Każdy uczeń może wyciąć choinkę i możecie zbudować grupowy parkietaż w kształcie choinki z 4, 9, 16, 25, 36… małych choinek. Legendy kolorów można wkleić do zeszytu lub przykleić obok choinki grupowej.

Produkt zawiera (pliki do pobrania):

– Edytowalna wersja w PowerPoint™.

– Wersja do druku w PDF + przykład zrealizowanego projektu.

Może Cię również zainteresować:

 

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 1, Klasa 2, Klasa 3, Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Matematyka
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 20
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Tak
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla rodzica
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności do 45 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

Inspire Math Matematyka

Jestem nauczycielką matematyki, która mnie fascynuje i jest moją pasją. Prowadzę lekcje logiki i projekty matematyczne. Co roku biorę udział w kilku konferencjach australijskich i amerykańskich, z których czerpię mnóstwo inspiracji na kreatywne metody nauczania.

Tworzę matematyczne materiały edukacyjne dla nauczycieli z całego świata (USA, Australia, Włochy, Indie, Polska). Głównie skupiam się na amerykańskim stylu nauczania, czyli na grywalizacji, nauczaniu projektowym, zastosowaniu matematyki w życiu codziennym, nauczaniu przez odkrywanie oraz na połączeniu matematyki ze sztuką.

Prowadzę grupę dla nauczycieli i bloga matematycznego na Facebooku i Instagramie - Inspire Math Matematyka, na którym znajdziecie wiele pomysłów na „inne” lekcje matematyki, nauczanie projektowe skupiające się na kompetencjach przyszłości i matematykę po angielsku.

Jestem ambasadorką portalu Zlotynauczyciel.pl i członkiem Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki. 

Prowadzę warsztaty i webinary dla nauczycieli oraz występuję jako prelegentka na różnych konferencjach, m. in. Krajowe i Regionalne Konferencje SNM, Konferencja EMPATYCZNA EDUKACJA, Ogólnopolska Konferencja „Grywalizacja w edukacji”, IX Międzynarodowa konferencja „Innowacyjne rozwiązania w edukacji” organizowana przez EduMagic (Rumunia), Międzynarodowa konferencja dot. dydaktyki matematyki CME’24.

Jestem trenerką w NODN Progresfera oraz trenerką metody „Myślącej klasy” (BTC) w Szkole Edukacji Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności i Uniwersytetu Warszawskiego.

Zajęłam II miejsce w konkursie Edukacja Jutra 2023 Fundacji Polskiego Funduszu Rozwoju na najlepszy scenariusz zajęć popularyzujący wiedzę z zakresu przedsiębiorczości. Brałam udział w Szkole Prototypowania „STEAM” – 5-dniowe warsztaty tworzenia pomocy naukowych skoncentrowane na rozwijaniu kompetencji XXI wieku, w tym m.in. kreatywności i współpracy organizowane w ramach programu „Nauka dla Ciebie” Centrum Nauki Kopernik.

Więcej na moim blogu: inspire-math.com.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *