Jak to się czyta? – gra planszowa z kartami
Jako przygotowanie do gry warto wydrukować karty z ilustracjami i pełnymi słowami (srtony 7, 8, 9) i razem z uczniami przeczytać na głos słowa, które się tam znajdują. Z młodszymi dziećmi możemy również zagrać w CZEGO BRAKUJE? (wybieramy np. 5 kart i chowamy jedną). Możemy również pobawić się w literowanie tych słów i pisanie ich na tablicy (jedna osoba literuje, druga pisze.
Możemy również zagrać w memory (będziemy potrzebować kart z obrazkami oraz tych, które mają i obrazki i słowa.
Do gry potrzebujemy planszy (strona 2), kart z kropkami (strony: 3, 4 oraz 5), jednej kostki i pionków (w zależności od liczby graczy).
Rzucamy kostką i przesuwamy pionek na planszy. W zależności od pola wybieramy kartę z niekompletnymi słowami ze stron 3, 4 oraz 5 (np. kiedy to ZI musimy wybrać kartę …emniak) i uzupełnić to słowo. Jeżeli zalaminujemy karty, będzie można korzystać z suchościeralnych pisaków i zestaw będzie zawsze gotowy do użycia.
Oprócz materiałów do wydrukowania załączamy również gry online – 2 x anagram oraz 2 x znajdź parę.
Na stronie 6 znajdują się karty do samodzielnego wypełnienia – uczniowie mogą coś narysować, napisać i dołączyć swoje karty do talii.
Życzymy dobrej zabawy!
GALERIA | |
Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 1-3) |
Klasa/wiek | 5-6 lat, 6-7 lat, Klasa 1, Klasa 2, Klasa 3, Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8 |
Przedmiot | Język polski |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | ćwiczenia, Gra, gra interaktywna, gra planszowa, grafomotoryka, kodyQR, online, pomocedydaktyczne, wordwall, zabawa, zadania, zadanie online, znizka30 |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | |
Przeznaczenie materiału | |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź