zabawa, gra TUS. SŁOIK WAŻNYCH PYTAŃ

Materiał cyfrowy
TUS ❤️❤️❤️❤️❤️❤️
Gra dla dzieci w różnym wieku. Idealnie się sprawdza w pracy indywidualnej jak i grupowej.
Gra zamienia trudne dla dzieci rozmowy w przyjemną zabawę.
Zasady gry
Uczeń losuje karteczkę ( jeśli już potrafi) czyta pytanie i odpowiada na głos, jeśli potrafi pisać, zapisuję odpowiedź i wkłada do sloika z napisem „Słoik Ważnych Odpowiedzi”.Zapisane odpowiedzi mogą być refleksją do dalszej pracy z dzieckiem /dziećmi.
Pytania mogą być wstępem, zachętą do dalszej kontynuacji rozmowy na dany temat.
Napisy – słoiki, możemy wydrukować i nakleić na słoik lub ” koszulkę”.
W zestawie 30 pytan oraz karty do odpowiedzi i zapisu własnych pytań.
Kategorie ogólne Zajęcia pozalekcyjne
Klasa/wiek 4-5 lat, 5-6 lat, 6-7 lat, Klasa 1, Klasa 2, Klasa 3, Klasa 4, Klasa 5
Przedmiot Rozwój społeczno-emocjonalny
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową
Czy materiał zawiera odpowiedzi?
Przeznaczenie materiału
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

Pomoce Przedszkolne

Droga Mamo! Drogi wychowawco, terapeuto ?

Nazywam się Anna Taciak i witam Cię ciepło!
Jestem certyfikowanym Terapeutą Umiejętności Społecznych i jestem po to Kochana by pomóc Twojemu Dziecku ??

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Kilka słów o mnie.
W czym wesprę Twoje Dziecko❓
? Terapia ręki (profesjonalna diagnoza + masaż)
? TUS - Trening Umiejętności Społecznych
? Nauka czytania metodą symultaniczno - sekwencyjną
? Terapia dzieci z autyzmem ?

?Poniżej znajdziesz więcej pomocnych informacji ?

----------------------------------------------------

1️⃣ TERAPIA RĘKI - czym jest, dla kogo i dlaczego jest potrzebna?

? TERAPIA RĘKI - [CO] to takiego❓

Terapia ręki ? to zespół indywidualnie dobranych, skoordynowanych działań i ćwiczeń, umożliwiających usprawnienie mechanizmów odpowiedzialnych za kontrolowanie ruchów kończyny górnej i eliminację spektrum zaburzeń grafomotorycznych ?

? TERAPIA RĘKI - [KTO] może jej potrzebować❓

Zarówno w przedszkolu, jak i w szkole można zaobserwować grupę dzieci, które ogólnie rzecz ujmując przejawiają zaburzenia grafomotoryczne. Dzieci te deklarują brak chęci rysowania, malowania, lepienia ?️??️

Dzieci te wykazują również:

~ kłopoty z posługiwaniem się nożyczkami ✂️ wiązaniem sznurowadeł ?? czy zapinaniem guzików?

~ podczas rysowania nieprawidłowo trzymają ołówek lub kredkę ?️nie wychodzi im kreślenie szlaczków a następnie liter ?

~ niechętnie podejmują czynności wymagające precyzyjnych ruchów dłoni czy palców ??

~ mają wyraźnie obniżone lub podwyższone napięcie mięśniowe w obrębie kończyny górnej i obręczy barkowej ?

~ mają trudności z koordynacją obu rąk podczas zabaw manipulacyjnych ??⚾

~ nie lubią dotykać nowych i różnorodnych faktur ??

~ dostarczają sobie dodatkowych wrażeń proprioceptywnych i domagają się zdecydowanego i mocnego ucisku dłoni, np. siadają na własnych dłoniach ? bardzo mocno zaciskają ręce na przedmiotach ✊ uderzają rękami w przedmioty o ostrych i bardzo wyraźnych fakturach

~ nie dostosowują szybkości ruchów rąk do zadania

? TERAPIA RĘKI - [DLACZEGO] Twoje Dziecko może jej potrzebować❓

Przyczyn powyższych trudności może być wiele. Zaburzenia grafomotoryki? wiążą się z:

~ nieprawidłowym napięciem mięśniowym
~ problemami z czuciem powierzchniowym
~ problemami z percepcją wzrokową
~ problemami z koordynacją wzrokowo-ruchową
~ innymi problemami związanymi z ogólną posturą ciała oraz zaburzeniami rozwojowymi

W przypadku zaobserwowania trudności.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *