zabawa, gra TUS. SŁOIK WAŻNYCH PYTAŃ

Materiał cyfrowy
TUS ❤️❤️❤️❤️❤️❤️
Gra dla dzieci w różnym wieku. Idealnie się sprawdza w pracy indywidualnej jak i grupowej.
Gra zamienia trudne dla dzieci rozmowy w przyjemną zabawę.
Zasady gry
Uczeń losuje karteczkę ( jeśli już potrafi) czyta pytanie i odpowiada na głos, jeśli potrafi pisać, zapisuję odpowiedź i wkłada do sloika z napisem „Słoik Ważnych Odpowiedzi”.Zapisane odpowiedzi mogą być refleksją do dalszej pracy z dzieckiem /dziećmi.
Pytania mogą być wstępem, zachętą do dalszej kontynuacji rozmowy na dany temat.
Napisy – słoiki, możemy wydrukować i nakleić na słoik lub ” koszulkę”.
W zestawie 30 pytan oraz karty do odpowiedzi i zapisu własnych pytań.
Kategorie ogólne Zajęcia pozalekcyjne
Klasa/wiek 4-5 lat, 5-6 lat, 6-7 lat, Klasa 1, Klasa 2, Klasa 3, Klasa 4, Klasa 5
Przedmiot Rozwój społeczno-emocjonalny
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , , , ,
Instrukcja

Pomoce Przedszkolne

Droga Mamo! Drogi wychowawco, terapeuto 💛

Nazywam się Anna Taciak i witam Cię ciepło!
Jestem certyfikowanym Terapeutą Umiejętności Społecznych i jestem po to Kochana by pomóc Twojemu Dziecku 🤱🧡

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Kilka słów o mnie.
W czym wesprę Twoje Dziecko❓
💛 Terapia ręki (profesjonalna diagnoza + masaż)
💛 TUS - Trening Umiejętności Społecznych
💛 Nauka czytania metodą symultaniczno - sekwencyjną
💛 Terapia dzieci z autyzmem 💙

👇Poniżej znajdziesz więcej pomocnych informacji 🧡

----------------------------------------------------

1️⃣ TERAPIA RĘKI - czym jest, dla kogo i dlaczego jest potrzebna?

👉 TERAPIA RĘKI - [CO] to takiego❓

Terapia ręki 🙌 to zespół indywidualnie dobranych, skoordynowanych działań i ćwiczeń, umożliwiających usprawnienie mechanizmów odpowiedzialnych za kontrolowanie ruchów kończyny górnej i eliminację spektrum zaburzeń grafomotorycznych 💛

👉 TERAPIA RĘKI - [KTO] może jej potrzebować❓

Zarówno w przedszkolu, jak i w szkole można zaobserwować grupę dzieci, które ogólnie rzecz ujmując przejawiają zaburzenia grafomotoryczne. Dzieci te deklarują brak chęci rysowania, malowania, lepienia 🖍️🎨🖌️

Dzieci te wykazują również:

~ kłopoty z posługiwaniem się nożyczkami ✂️ wiązaniem sznurowadeł 🩰🥾 czy zapinaniem guzików👚

~ podczas rysowania nieprawidłowo trzymają ołówek lub kredkę 🖍️nie wychodzi im kreślenie szlaczków a następnie liter 📝

~ niechętnie podejmują czynności wymagające precyzyjnych ruchów dłoni czy palców 🙌👏

~ mają wyraźnie obniżone lub podwyższone napięcie mięśniowe w obrębie kończyny górnej i obręczy barkowej 👎

~ mają trudności z koordynacją obu rąk podczas zabaw manipulacyjnych 👏🤏⚾

~ nie lubią dotykać nowych i różnorodnych faktur 🌵🧶

~ dostarczają sobie dodatkowych wrażeń proprioceptywnych i domagają się zdecydowanego i mocnego ucisku dłoni, np. siadają na własnych dłoniach 🤲 bardzo mocno zaciskają ręce na przedmiotach ✊ uderzają rękami w przedmioty o ostrych i bardzo wyraźnych fakturach

~ nie dostosowują szybkości ruchów rąk do zadania

👉 TERAPIA RĘKI - [DLACZEGO] Twoje Dziecko może jej potrzebować❓

Przyczyn powyższych trudności może być wiele. Zaburzenia grafomotoryki🙌 wiążą się z:

~ nieprawidłowym napięciem mięśniowym
~ problemami z czuciem powierzchniowym
~ problemami z percepcją wzrokową
~ problemami z koordynacją wzrokowo-ruchową
~ innymi problemami związanymi z ogólną posturą ciała oraz zaburzeniami rozwojowymi

W przypadku zaobserwowania trudności.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *