Most to gra planszowa dla 2-4 dzieci. Zadaniem każdego gracza jest przejście na drugą stronę. Nie jest jednak takie łatwe, gdyż most jest jest niezwykły – matematyczny. Aby zrobić krok (przejść na kolejne pole) trzeba rzucić kostką liczbę większą niż numer kolejnego pola. Zadanie można ułatwić sobie dodając do wyniku kostki odpowiednią ilość posiadanych żetonów. Wygrywa ten, kto pierwszy przejdzie przez wszystkie pola.
Do gry dołączone są 2 plansze różniące się poziomem trudności. Na jednej wszystkie wyliczenia nie przekraczają progu dziesiętnego. Na drugiej maksymalnie odejmujemy od 12.
Liczba graczy:
- dowolna (najlepiej 2-4)
Ta gra planszowa może służyć do nauki:
- porównywania liczb
- planowania
- podejmowania decyzji
- radzenia sobie z porażką
Ta gra planszowa wymaga dodatkowo:
- Pionki: 1 szt. dla każdego gracza
- Kostki: 1 zwykła
- Żetony/Karty: 10-20 dla każdego gracza + zapas ok. 20 szt (nie dołączone do gry)
Zasady gry:
Na początku gracze dostają po 20 żetonów (mogą to być np. guziki, kasztany) na planszy z weneckim mostem lub po 10 żetonów na planszy z Golden Gate Bridge. Następnie ustawiają swoje pionki na polu z numerem 1. Celem każdego z nich jest przejście na drugą stronę mostu. W swojej kolejce gracz może zbierać żetony lub próbować przesunąć pionek. Wyboru musi dokonać zanim rzuci kostką. Zbieranie żetonów – gracz dostaje tyle żetonów, ile wyrzuci oczek na kostce. Pionka nie wolno wtedy przesuwać. Próba ruchu – aby się przesunąć o 1 pole, gracz musi rzucić kostką więcej oczek niż wynosi liczba na kolejnym polu. Jeśli wyrzuci mniej to może oddać tyle żetonów, aby w sumie z oczkami na kostce było więcej niż liczba kolejnym polu. Jeśli udało mu się dobrze policzyć to przesuwa pionek o 1 pole a żetony przepadają. Jeśli nie ma tylu żetonów to pionek nie porusza się. Jeśli doliczył zbyt mało żetonów to traci je a pionek nie porusza się. W każdym przypadku kolejka przechodzi na następnego gracza. Wygrywa osoba, która jako pierwsza znajdzie się po drugiej stronie mostu.
Gra stworzona w OpenOffice z wykorzystaniem grafik na licencji Public Domain z openclipart.org.
Sugerowana Modyfikacja Logopedyczna
Podpowiedziana przez logozabawy
Zamiast zwykłych żetonów można użyć karteczek z obrazkami, słowami lub zdaniami z dowolnej innej gry logopedycznej, która zawiera odpowiednie dla dziecka słowa. Można też użyć pustych karteczek dołączonych do gry i samodzielnie wpisać pożądane zwroty. Z początkowej puli 10/20 żetonów dziecko otrzyma jedynie tyle, ile poprawnie wypowiedziało napisanych na nich fraz. Przy dobieraniu żetonów w trakcie gry dziecko rzuca kostką, aby określić ile żetonów może dostać, ale otrzymuje z nich tyle, ile fraz poprawnie wypowiedziało.
GALERIA | |
Kategorie ogólne | Przedszkole |
Klasa/wiek | 5-6 lat, 6-7 lat, Klasa 1 |
Przedmiot | |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | gra planszowa |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | |
Przeznaczenie materiału | |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź