CECHY CHARAKTERU 01 – gra planszowa

Materiał cyfrowy

Co tu znajdziesz?
Planszówkę
Gra pomaga powtórzyć i rozszerzyć słownictwo opisujące cechy charakteru.

Czego się nauczysz?
Niech już Ci nigdy nie zabraknie słów, kiedy będziesz chciał/a wychwalić swojego uczynnego (obliging) sąsiada, który podlewa Twoje paprocie, podczas gdy Ty zażywasz urlopowych kąpieli słonecznych na Zanzibarze. Albo kiedy już jako inżynier w doskonale prosperującej firmie, będziesz wspominać swojego surowego (strict) i wymagającego (demanding) nauczyciela fizyki, na pogawędce w pracy z kolegą, który właśnie przyleciał ze Stanów na roczny kontrakt.

Co otrzymasz?
– bord = 1 plik PDF, 1 str. – 1x planszówka.

Jak grać?
a. zorganizuj sobie kartkę i długopis – a nuż ktoś zaskoczy Cię fajnym słówkiem i będziesz chciał/a je zanotować,
b. przygotuj timer (w telefonie lub online) ,
c. ustal limit czasu wspólny dla wszystkich i realny do wymienienia 3 przymiotników opisujących cechy charakteru,
d. wyostrz swoją czujność, żeby nie pomylić cechy charakteru z nazwą emocji. Nie popełnij gafy i nie pozwól, żeby innym uszło to na sucho ? ,
e. na białych polach wymieniaj 3 przymiotniki. Litera, na jaką mają się zaczynać ma czarny kolor, a ich liczba ma kolor szary (w praktyce, jeśli staniesz na polu, na którym jest wzór 1N, 2M zaliczysz, jeśli powiesz ’Nosey, Modest, Mean’),
f. na polach niebieskich musisz uzupełnić luki w zdaniach cechami charakteru i ich opisem, np. 'I like easygoing people because I always feel good in their company / they never complain about petty things’,
g. pola czarne, to pola, które przybliżą lub oddalą Cię od mety.

Dlaczego warto?
– elastyczność – każdy ma szansę wykazać się tym, co umie i zabłysnąć jakimś ekstra cool słówkiem. Nie chodzi tu o pokazanie, ile zapamiętała/eś z listy słówek z ćwiczenia nr 7 z ostatniej lekcji, co sprawia, że sesja przy tej planszówce, to doskonała
– okazja do peer-learningu – każdy może nauczyć się czegoś nowego od pozostałych graczy,
– wyzwanie – trzeba zaprząc szare komórki, żeby w otchłani pamięci wyszukały słówko po kategorii raczej, niż tłumaczenie konkretnego wyrazu,
– niepowtarzalność – za każdym razem będzie świeżo, bo marne są szanse, że zestaw wymienionych słów kiedyś powtórzy się w 100%,
– uniwersalność – gra doskonale sprawdzi się w różnych grupach wiekowych. Zagrasz w nią ze swoją psiapsi ze szkolnej ławki, ale na miting z wujkiem i dziadkiem w kuchni też się nada.

Jak wykorzystać inaczej?
– możesz spróbować wykorzystać planszę do wymieniania 3 słów związanych z innym tematem,
– jeśli masz inny pomysł, śmiało podziel się nim w komentarzu.

Kategorie ogólne Szkoła ponadpodstawowa
Klasa/wiek Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8, Szkoła ponadpodstawowa
Przedmiot Angielski
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową
Czy materiał zawiera odpowiedzi?
Przeznaczenie materiału
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

lingobordy

Gry planszowe do nauki języków.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *