CECHY CHARAKTERU 01 – gra planszowa

Materiał cyfrowy

Co tu znajdziesz?
Planszówkę
Gra pomaga powtórzyć i rozszerzyć słownictwo opisujące cechy charakteru.

Czego się nauczysz?
Niech już Ci nigdy nie zabraknie słów, kiedy będziesz chciał/a wychwalić swojego uczynnego (obliging) sąsiada, który podlewa Twoje paprocie, podczas gdy Ty zażywasz urlopowych kąpieli słonecznych na Zanzibarze. Albo kiedy już jako inżynier w doskonale prosperującej firmie, będziesz wspominać swojego surowego (strict) i wymagającego (demanding) nauczyciela fizyki, na pogawędce w pracy z kolegą, który właśnie przyleciał ze Stanów na roczny kontrakt.

Co otrzymasz?
– bord = 1 plik PDF, 1 str. – 1x planszówka.

Jak grać?
a. zorganizuj sobie kartkę i długopis – a nuż ktoś zaskoczy Cię fajnym słówkiem i będziesz chciał/a je zanotować,
b. przygotuj timer (w telefonie lub online) ,
c. ustal limit czasu wspólny dla wszystkich i realny do wymienienia 3 przymiotników opisujących cechy charakteru,
d. wyostrz swoją czujność, żeby nie pomylić cechy charakteru z nazwą emocji. Nie popełnij gafy i nie pozwól, żeby innym uszło to na sucho 😉 ,
e. na białych polach wymieniaj 3 przymiotniki. Litera, na jaką mają się zaczynać ma czarny kolor, a ich liczba ma kolor szary (w praktyce, jeśli staniesz na polu, na którym jest wzór 1N, 2M zaliczysz, jeśli powiesz ’Nosey, Modest, Mean’),
f. na polach niebieskich musisz uzupełnić luki w zdaniach cechami charakteru i ich opisem, np. 'I like easygoing people because I always feel good in their company / they never complain about petty things’,
g. pola czarne, to pola, które przybliżą lub oddalą Cię od mety.

Dlaczego warto?
– elastyczność – każdy ma szansę wykazać się tym, co umie i zabłysnąć jakimś ekstra cool słówkiem. Nie chodzi tu o pokazanie, ile zapamiętała/eś z listy słówek z ćwiczenia nr 7 z ostatniej lekcji, co sprawia, że sesja przy tej planszówce, to doskonała
– okazja do peer-learningu – każdy może nauczyć się czegoś nowego od pozostałych graczy,
– wyzwanie – trzeba zaprząc szare komórki, żeby w otchłani pamięci wyszukały słówko po kategorii raczej, niż tłumaczenie konkretnego wyrazu,
– niepowtarzalność – za każdym razem będzie świeżo, bo marne są szanse, że zestaw wymienionych słów kiedyś powtórzy się w 100%,
– uniwersalność – gra doskonale sprawdzi się w różnych grupach wiekowych. Zagrasz w nią ze swoją psiapsi ze szkolnej ławki, ale na miting z wujkiem i dziadkiem w kuchni też się nada.

Jak wykorzystać inaczej?
– możesz spróbować wykorzystać planszę do wymieniania 3 słów związanych z innym tematem,
– jeśli masz inny pomysł, śmiało podziel się nim w komentarzu.

Kategorie ogólne Szkoła ponadpodstawowa
Klasa/wiek Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8, Szkoła ponadpodstawowa
Przedmiot Angielski
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , , , , ,
Instrukcja

Lingobordy

Gry planszowe do nauki języków.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *