Chłopcy z placu Broni – cykl lekcji

Lekturę można omawiać na różne sposoby. Ważne, by tak zaplanować pracę, by zrealizować postawiony sobie (i uczniom) cel. Tym razem chcę postawić na samokształcenie, a konkretnie „rozwijanie umiejętności samodzielnego docierania do informacji” (cyt. z pp). Dzięki zastosowanym sposobom pracy nauczyciel będzie miał pewność, że uczeń przeczytał lekturę (kartkówka z treści jest zbędna), a uczeń rozwinie umiejętność pracy z tekstem. Treść lektury czytamy kolejno – rozdziałami i omawiamy stopniowo każdy rozdział, jednocześnie monitorując stopień opanowania treści przez uczniów. Materiał zawiera:

– kryteria sukcesu do cyklu lekcji (uświadamiamy dzieciom, czego nauczą się biorąc udział w zajęciach),

– zadania do każdego rozdziału wraz z odpowiedziami,

– pomysły na lekcje z każdego rozdziału (zajęcia są interdyscyplinarne, rozwijają kompetencje kluczowe i myślenie krytyczne),

– kryteria sukcesu do napisania listu,

– kryteria sukcesu do napisania charakterystyki postaci.

UWAGA! To nie jest opracowanie lektury, ale konkretne pomysły na rzetelną, szczegółową pracę z tekstem literackim.

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 5
Przedmiot Język polski
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 14
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Tak
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności ponad 120 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

Język polski w szkole podstawowej i średniej

Nauczycielka języka polskiego w szkole podstawowej i ponadpodstawowej. Autorka strony Język polski w szkole podstawowej na Facebooku

Recenzje

  • świetne

    Z kart pracy korzystam są świetna bazą do pracy

    Dla 6 z 14 osób ta recenzja była pomocna.

    Pomóż innym użytkownikom znaleźć najbardziej pomocne recenzje

    Czy ta Recenzja jest pomocna? TAK NIE

  • Napisz recenzję

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *