Lekturę można omawiać na różne sposoby. Ważne, by tak zaplanować pracę, by zrealizować postawiony sobie (i uczniom) cel. Tym razem chcę postawić na samokształcenie, a konkretnie „rozwijanie umiejętności samodzielnego docierania do informacji” (cyt. z pp). Dzięki zastosowanym sposobom pracy nauczyciel będzie miał pewność, że uczeń przeczytał lekturę (kartkówka z treści jest zbędna), a uczeń rozwinie umiejętność pracy z tekstem. Treść lektury czytamy kolejno – rozdziałami i omawiamy stopniowo każdy rozdział, jednocześnie monitorując stopień opanowania treści przez uczniów. Materiał zawiera:
– kryteria sukcesu do cyklu lekcji (uświadamiamy dzieciom, czego nauczą się biorąc udział w zajęciach),
– zadania do każdego rozdziału wraz z odpowiedziami,
– pomysły na lekcje z każdego rozdziału (zajęcia są interdyscyplinarne, rozwijają kompetencje kluczowe i myślenie krytyczne),
– kryteria sukcesu do napisania listu,
– kryteria sukcesu do napisania charakterystyki postaci.
UWAGA! To nie jest opracowanie lektury, ale konkretne pomysły na rzetelną, szczegółową pracę z tekstem literackim.
GALERIA | |
Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
Klasa/wiek | Klasa 5 |
Przedmiot | Język polski |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | Chłopcy z Placu Broni, projekty STEAM |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | 14 |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Tak |
Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | ponad 120 min |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Recenzje
By mikunia on
Z kart pracy korzystam są świetna bazą do pracy
Dla 6 z 14 osób ta recenzja była pomocna.
Pomóż innym użytkownikom znaleźć najbardziej pomocne recenzje
Czy ta Recenzja jest pomocna? TAK NIE
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź