Czerwony Kapturek – Gra planszowa

Materiał cyfrowy

Czerwony Kapturek to gra na motywach bajki pod tym samym tytułem. W tej grze gracze wcielają się w rolę wilka, Czerwonego Kapturka i leśniczego. Każda z postaci ma swoją własną ścieżkę i swój sposób poruszania. Wilk stara się zaczaić na Czerwonego Kapturka i wbrew bajce może zwyciężyć (tj. zjeść dziewczynkę i uciec myśliwemu). Niestety zwierzę to choć szybkie to ma słabą pamięć i porusza się jedynie gdy wypadną większe liczby. Myśliwy czasami zamiast poruszyć się, zastanawia się, gdzie jest wilk.

Liczba graczy:

  • 3

Ta gra planszowa może służyć do nauki:

  • przeliczania w zakresie 6
  • radzenia sobie z porażką

Ta gra planszowa wymaga dodatkowo:

  • Pionki: 3 szt.
  • Kostki: 1 zwykła
  • Żetony/Karty: nie

Powiązane Święta kalendarzowe i wydarzenia:

  • Dzień Babci (21 stycznia)
  • Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci (2 kwietnia)
  • Dzień Czerwonego Kapturka (19 lipca)
  • Światowy Dzień Lasu (21 marca)
  • Dzień Postaci z Bajek (5 listopada)

Zasady gry „Czerwony Kapturek”:

Gra jest przeznaczona dla 3 graczy. Jeden jest Czerwonym Kapturkiem, drugi wilkiem a trzeci myśliwym. Na początku każdy z graczy ustawia swój pionek na odpowiednim obrazku. Kolejkę zaczyna Czerwony Kapturek i porusza się po czerwonych polach o tyle pól ile pokaże kostka. Wilk rusza jako drugi i przesuwa się po zielonych polach. Przesunąć może się jedynie gdy wypadnie 4,5 lub 6 oczek. Jeśli wypadnie 1,2 lub 3 to wilk nie rusza się, bo zastanawia się dokąd pójść. Jeżeli wilk dotrze do domku babci to czeka w nim 2 kolejki (ustawia się kolejno na 2 małych jasnozielonych polach obok domku) Po tym czasie ucieka i gra kończy się. Myśliwy porusza się po żółtych polach o tyle pól ile pokaże kostka z wyjątkiem liczby 6. Gdy wypadnie 6 myśliwy stoi, bo zastanawia się gdzie jest wilk. Gra kończy się gdy myśliwy dotrze do domku babci.Czerwony Kapturek wygra, gdy uda mu się odwiedzić babcię przed wilkiem lub jeśli uratuje ją myśliwy.Wilk wygrywa jeśli zjawi się w domku przed Czerwonym Kapturkiem i ucieknie zanim do domku trafi myśliwy.Myśliwy wygra jeśli zdąży wejść do domku przed wilkiem lub gdy wilk będzie czekał w domku babci.

W grze wykorzystano grafiki na licencji Public Domain z openclipart.org

Kategorie ogólne Przedszkole
Klasa/wiek 5-6 lat, 6-7 lat, Klasa 1
Przedmiot
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag
Instrukcja

basiowegry

Jestem nauczycielem wychowania przedszkolnego. Na co dzień pracuję w przedszkolu integracyjnym w Warszawie. Poza tym udostępniam za darmo materiały w ramach projektu edukacyjnego Basiowe Gry Planszowe. Ponadto jestem redaktorem naczelnym dwumiesięcznika CZAS DZIECIŃSTWA na łamach, którego prezentowane są praktyczne porady dla rodziców, wychowawców i terapeutów dzieci w wieku przedszkolnym.

Musisz się zalogować i musiałes pobrać ten plik, aby wysłać recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.