Do Betlejem – Gra planszowa

Materiał cyfrowy

Do Betlejem to wyścig dla 2 dzieci. Gra oparta jest na motywach historii bożonarodzeniowej. Wszyscy starsi i bardziej doświadczeni pasterze są na już miejscu. Zostało 2 ostatnich, najmłodszych i żadem z nich nie chce być ostatnim, który dostanie się do Betlejem – miejsca narodzenia Jezusa Chrystusa. Obaj mają nieduże stada – po 6 owiec, ale i tak są w stanie zawołać do 3 owcy na raz a do tego co kolejkę 1 owca myli się i idzie w złym kierunku. Mimo, że droga nie jest długa to będzie wymagać od pasterzy przemyślanych decyzji.

Liczba graczy:

  • dowolna (najlepiej 2-4)

Ta gra planszowa może służyć do nauki:

  • kojarzenia znaku graficznego cyfry z liczebnością zbioru,
  • podejmowania decyzji
  • radzenia sobie z porażką

Ta gra planszowa wymaga dodatkowo:

  • Pionki: po 6 szt (owce) + 1 szt (pasterz) dla każdego gracza (najlepiej 6 żółtych, 6 niebieskich oraz 2 dowolne)
  • Kostki: 1 zwykła
  • Żetony/Karty: nie

Podstawa Biblijna gry:

  • Ewangelia Łukasza 2:8-13

Powiązane Święta kalendarzowe i wydarzenia:

  • Boże Narodzenie (25-16.12)

Zasady gry:

Pasterze to gra dla 2 osób. Jest luźno związana z wydarzeniami opisanymi w Ewangelii Łukasza. Do Betlejem dotarli już prawie wszyscy pasterze ze swoimi stadami. Zostało tylko 2 najmłodszych pasterzy. Żaden z nich nie chce być ostatnim, którym przywita Zbawiciela.
Na początku gry gracze ustawiają swoich 6 pionków na polach z numerami (w swoim kolorze) u dołu planszy. W swojej kolejce gracz ustawia pionek pasterza nad jednym z pól z liczbami (nad górnym rzędem). Po tym może przesunąć 3 owce o 1 pole do przodu (z cyfrą, na którym stoi oraz z cyframi o 1 mniejszą i o 1 większą). Potem rzuca kostką i cofa o 1 pole swoją owcę oraz owcę drugiego gracza z pól z wylosowanymi oczkami). Wygrywa pasterz, który pierwszy doprowadzi do Betlejem wszystkie swoje 6 owiec. Nie można cofać owiec, które dotarły do Betlejem ani z pól startowych.

Gra wymaga dodatkowo przygotowania po 6 niebieskich i żółtych pionków, 2 pionków dowolnego koloru a także zwykłej kostki.

W grze wykorzystano grafiki na licencji Public Domain CC0 z pixabay.com

Sugerowana Modyfikacja Logopedyczna

Można wprowadzić dodatkowy element gry jakim jest przywoływanie owiec. W tym przypadku trzeba zamienić pola z cyframi na pola z sylabami (są dostępne na 3 stronie pliku z grą). Ustawiając pionek pasterza gracz będzie musiał dodatkowo wypowiedzieć sylaby odpowiadające przesuwanym owcom. W grze proponowane są sylaby z m,n,r,l oraz puste koła, w które można wpisać własne sylaby czy litery.

Kategorie ogólne Przedszkole
Klasa/wiek 5-6 lat, 6-7 lat, Klasa 1
Przedmiot
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową
Czy materiał zawiera odpowiedzi?
Przeznaczenie materiału
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

basiowegry

Jestem nauczycielem wychowania przedszkolnego. Na co dzień pracuję w przedszkolu integracyjnym w Warszawie. Poza tym udostępniam za darmo materiały w ramach projektu edukacyjnego Basiowe Gry Planszowe. Ponadto jestem redaktorem naczelnym dwumiesięcznika CZAS DZIECIŃSTWA na łamach, którego prezentowane są praktyczne porady dla rodziców, wychowawców i terapeutów dzieci w wieku przedszkolnym.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *