1. Gra zakresem obejmuje działania na liczbach całkowitych.
2. Aktywizuje uczniów, wyzwala pozytywne emocje.
3. Składa się z 32 kart.
4. Wystarczy karty wydrukować i pociąć. Można wydrukować na zwykłym papierze ksero, ale też na brystolu. Do zabawy w klasie wystarczy jedna talia kart.
5. Warto wydrukować mniejszą kopię dla siebie, aby śledzić przebieg zabawy.
PRZEBIEG GRY
1. Rozdajemy po jednej lub więcej kart każdemu uczniowi. Wszystkie karty muszą zostać rozdane.
2. Wyznaczona osoba odczytuje tekst na swojej karcie, a pozostali gracze sprawdzają, czy na swojej karcie mają liczbę lub działanie, którą przeczytał poprzedni gracz. Prawidłowa odpowiedź wskazuje kolejnego gracza, który odczytuje tekst na swojej karcie.
3. Gra toczy się do momentu odczytania liczby, pierwszego gracza.
POMYSŁY NA GRĘ
1. Uczniowie odczytują tekst na kartach siedząc w ławkach.
2. Uczniowie wstają, gdy jest ich kolej odczytywania tekstu na karcie.
3. Uczniowie odczytują swój tekst, a następnie układają kartę na wyznaczonej ławce – na zasadzie domina. Możemy włączyć stoper i mierzyć czas. Wprowadzamy ruch na lekcji, dodatkowo chęć uzyskania najlepszego wyniku zwiększa koncentrację.
4. Dzielimy klasę na grupy. Drukujemy tyle zestawów kart, ile grup w klasie. Każda grupa rozdziela między graczy wszystkie karty. Wylosowana osoba rozpoczyna czytanie i odkłada kartę na stół. Kolejny gracz dokłada swoją kartę na zasadzie domina. Pierwsza osoba, która pozbędzie się wszystkich kart wygrywa.
5. Z kartami uczeń może pracować także indywidualnie, układa je wówczas na stole na zasadzie domina.
GALERIA | |
Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
Klasa/wiek | Klasa 5, Klasa 6 |
Przedmiot | Matematyka |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | Gra, Ja mam... Kto ma..., liczby, liczby całkowite, zadania |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | |
Przeznaczenie materiału | |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź