Ja mam. Kto ma? DZIAŁANIA NA LICZBACH CAŁKOWITYCH

Materiał cyfrowy

1. Gra zakresem obejmuje działania na liczbach całkowitych.
2. Aktywizuje uczniów, wyzwala pozytywne emocje.
3. Składa się z 32 kart.
4. Wystarczy karty wydrukować i pociąć. Można wydrukować na zwykłym papierze ksero, ale też na brystolu. Do zabawy w klasie wystarczy jedna talia kart.
5. Warto wydrukować mniejszą kopię dla siebie, aby śledzić przebieg zabawy.

PRZEBIEG GRY
1. Rozdajemy po jednej lub więcej kart każdemu uczniowi. Wszystkie karty muszą zostać rozdane.
2. Wyznaczona osoba odczytuje tekst na swojej karcie, a pozostali gracze sprawdzają, czy na swojej karcie mają liczbę lub działanie, którą przeczytał poprzedni gracz. Prawidłowa odpowiedź wskazuje kolejnego gracza, który odczytuje tekst na swojej karcie.
3. Gra toczy się do momentu odczytania liczby, pierwszego gracza.

POMYSŁY NA GRĘ
1. Uczniowie odczytują tekst na kartach siedząc w ławkach.
2. Uczniowie wstają, gdy jest ich kolej odczytywania tekstu na karcie.
3. Uczniowie odczytują swój tekst, a następnie układają kartę na wyznaczonej ławce – na zasadzie domina. Możemy włączyć stoper i mierzyć czas. Wprowadzamy ruch na lekcji, dodatkowo chęć uzyskania najlepszego wyniku zwiększa koncentrację.
4. Dzielimy klasę na grupy. Drukujemy tyle zestawów kart, ile grup w klasie. Każda grupa rozdziela między graczy wszystkie karty. Wylosowana osoba rozpoczyna czytanie i odkłada kartę na stół. Kolejny gracz dokłada swoją kartę na zasadzie domina. Pierwsza osoba, która pozbędzie się wszystkich kart wygrywa.
5. Z kartami uczeń może pracować także indywidualnie, układa je wówczas na stole na zasadzie domina.

3.99PLN – Dodaj do koszyka Do ceny należy doliczyć 5% podatku
Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 5, Klasa 6
Przedmiot Matematyka
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , ,
Instrukcja

Matmistrz

MATMISTRZ -Beata Zgoła
Nauczanie matematyki jest moją pasją. Do rozwoju motywuje mnie zaangażowanie dzieci, zaciekawienie, lubię widzieć ich zaskoczenie i radość z osiągniętego celu. Staram się odczarować królową nauk, sprawić, by była przyjazna, interesująca i wkręcająca. Wspólnie z uczniami szukamy jej w różnych dziedzinach życia, odkrywamy jej znaczenie i piękno. Uczniowie pod moim kierunkiem rozwijają się, ale też pokonują swoje ograniczenia.
Bliska mi pedagogika Montessorii-uczenie przez działanie. Dzieci zdobywają wiedzę, kompetencje, umiejętności i doświadczenie poprzez własną spontaniczną aktywność; nauczyciele nie narzucają dzieciom działań, ale współpracują w procesie edukacyjnym. Uważam, że bardzo ważne jest stwarzanie przestrzeni do zdobywania przez uczniów kompetencji, które są ważne przez całe życie człowieka: umiejętność uczenia się, kreatywność, przetwarzanie i interpretowanie informacji, krytyczne myślenie, przedsiębiorczość.
Na moim blogu https://matmistrz.blogspot.com/ opisuję sprawdzone sposoby na uczenie się i nauczanie matematyki. Rodzice i uczniowie znajdą na MATMISTRZU tłumaczenie trudnych zagadnień matematycznych, a nauczyciele pomysły na uatrakcyjnienie swoich lekcji.
Uczniowie pod moim kierunkiem nie tylko rozwijają się, ale pokonują swoje ograniczenia, czasem sięgają nawet po najwyższe nagrody- medale na Mistrzostwach Świata w Speed Stacking.
Tworzę materiały dla uczniów i nauczycieli w Polsce i Włoszech.
FB Matmistrz BZ
https://www.facebook.com/Matmistrz.BZ

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *