Karty emocji – 45 kart z ilustracjami i opisem emocji

Materiał cyfrowy

podgląd przykładowych ilustracji Miłość - podgląd przykładowych ilustracjiRozbawienie- podgląd przykładowych ilustracji Oplus_0 Oplus_0 Oplus_0 Oplus_0 Oplus_0

Plik PDF zawiera 45 kart przedstawiających emocje:

oraz 45 kart z opisem tych emocji.

Karty należy wydrukować, wyciąć i skleić dwustronnie (ilustracja z wyjaśnieniem). Zalecam też laminację w celu zabezpieczenia kart.

INSTRUKCJA
1. Przykładowe pytania do dzieci: co czuje gdy:
– rodzic późno odbiera mnie ze szkoły?
– jadę na rowerze po nierównej powierzchni?
– nie dostaje nagrody w konkursie?
– dostaje gorszą ocenę niż się spodziewałem/am?
– sprzątam swój pokój?
– wstaje rano z łóżka?
– spędzam godziny korzystając z telefonu lub oglądając tv?
– przebywam w ciszy?
– obserwuje naturę (kwiaty, morze, las)?
– niespodziewanie spotykam znajomego?
– dostaje prezent, o którym marzyłem/am?
– mam dużo sprawdzianów w jednym tygodniu?
– długo jestem wśród ludzi?
– czekam w długiej kolejce?
– rodzice się kłócą?
– obserwuje czyjąś kłótnię lub bójkę?
– widzę, że ktoś płacze?
– spędzam czas z rodziną?
– spędzam czas w samotności?
– kładę się spać?
– idę sam do sklepu?
– słucham bardzo ciekawej lekcji?
– ktoś opowiada mi interesującą historie?
– mama opowiada mi o moim wczesnym dzieciństwie?
– oglądam zdjęcia z przeszłości?
– planuje wakacje?
– ktoś oskarża mnie o coś, czego nie zrobiłam?
– skrzywdzę kogoś lub obraże słownie?
– idę do szkoły?
– nauczyciel krytykuje mnie przed klasą?
– wygrywam zawody?
– mama na mnie krzyczy?
– pokłócę się z przyjacielem/przyjaciółką?
– dostanę niską ocenę?
– jestem sama w ciemnym pokoju?
– mam odrobić trudną prace domową?
– zdobędę najlepszą ocenę?
– jestem spóżniony/a do szkoły?
– patrze na siebie w lustrze?
– robię coś po raz pierwszy?
– kiedy rodzice porównują mnie do innych dzieci?
– tata jest chory?
– wychodzę na spacer z psem?
– bawię się z przyjaciółmi?
– rodzice się kłócą?
– koledzy wykluczają mnie z grupy?
– mama ugotuje moje ulubione danie?
– oglądam imponujące umiejętności innych ludzi w telewizji?
– dookoła jest bardzo głośno?
– dookoła jest cicho i spokojnie?
– kiedy jestem sam/a w domu?
– kiedy mój najlepszy kolega/koleżanka nie przyjdzie do szkoły?
– czytam książke?
– gram w grę na komputerze?
– bawie się na świeżym powietrzu?
– uprawiam sport?
– w telewizji mówią o wojnie?
– słyszę o jakimś wypadku?
– ktoś bliski mnie przytula?
– zgubię cenną rzecz?
– głaszcze zwierze?
– czytam ksiażkę?
Możliwość użycia:

1. Losowanie:
Wylosuj kartę z emocją i opowiedz przykład sytuacji, w których ta emocja pojawiła się u Ciebie w
rzeczywistości bądź o sytuacjach, w których ta emocja mogłaby wystąpić.

2. Trudne i pozytywne emocje
Poproś dziecko, aby wybrało karty reprezentujące emocje, które uważa za trudne oraz te, które są
dla niego pozytywne. Omówcie, dlaczego podzieliło emocje właśnie w taki sposób. Co powoduje,
że dana emocja jest trudna? Co to oznacza?

3. Odgadywanie emocji
Zasłoń oczy dziecka i połóż za jego plecami kartę z wybraną emocją. Dziecko ma zadawać pytania
(na które można odpowiadać tylko “tak” lub “nie”), aby odgadnąć, jaką emocję ma za plecami.
Następnie zamieńcie się rolami.

4. Namaluj emocję:
Poproś dziecko, aby wybrało kartę z emocją i namalowało coś, co kojarzy mu się z tą emocją.
Następnie zamieńcie się rolami.

5. Czy kiedykolwiek czułeś/aś…
Podaj dziecku kartę z emocją i zapytaj je, czy kiedykolwiek czuło tę emocję. Porozmawiajcie o
tym, co ją wywołało, jak dziecko wówczas się czuło, co się działo w jego ciele, co chciało zrobić, a
co zrobiło. Ważne jest też jego odczucie i postrzeganie tej sytuacji z perspektywy czasu – czy
zachowałoby się teraz tak samo, co by zmieniło i dlaczego? Następnie zamieńcie się rolami.

6. Dobierz emocje w pary
Poproś dziecko, aby wybrało dwie karty z emocjami, które według niego często występują razem.
Następnie należy podać przykład sytuacji, w których te emocje wystąpiły razem. Po wykonaniu
zadania, zamieniacie się rolami.

Kategorie ogólne Świetlica
Klasa/wiek 3-4 lata, 4-5 lat, 5-6 lat, 6-7 lat, Klasa 1, Klasa 2, Klasa 3, Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8, Szkoła ponadpodstawowa, Edukacja dorosłych
Przedmiot Rozwój społeczno-emocjonalny
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne .pdf
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 41 - 50
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Tak
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne)
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności 60 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności Czas aktywności może być określony indywidualnie i dopasowany do potrzeb grupy lub dziecka

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *