Konkurs matematyczny dla uczniów klasy 4 – praca w grupach

Materiał cyfrowy

Propozycja wykorzystania:
1. Przeprowadzenie międzyklasowych rozgrywek klasowych.
2. Praca w grupach na lekcji matematyki.

Czas potrzebny na przeprowadzenie konkursu: 2 godziny lekcyjne (można np. 3 pierwsze etapy zrobić na jednej godzinie lekcyjnej, a dwa następne na drugiej)
Zakres: materiał programowy klasa 4.

Opis materiału:
1. 21 stron formatu A4, na których znajduje się spis treści, zadania dla uczniów (każdy etap składa się z 2 stron formatu A4, należy wydrukować dla każdej grupy), schemat oceniania, rozwiązania zadań dla nauczycieli, bibliografia.
2. Konkurs składa się z 5 etapów:
Etap I Rachunek pamięciowy, liczby rzymskie.
Etap II Zegar i kalendarz.
Etap III Obwód, pole, skala.
Etap IV Jednostki długości i masy, ułamki dziesiętne.
Etap V Ułamki zwykłe.
3. Dodatkowo dla każdej grupy należy przygotować 27 patyczków (zad. 4 etap I).
4. W zadaniach uczniowie odczytują informacje z rozkładu jazdy autobusów, rozwiązują zadania praktyczne -lista zakupów, stosują reguły, uzupełnianiają kwadrat magiczny według instrukcji, odczytują informacje z kalendarza, rozwiązują zadania z przestawianiem patyczków.
#konkurs

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 4, Klasa 5
Przedmiot Matematyka
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową
Czy materiał zawiera odpowiedzi?
Przeznaczenie materiału
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

Matmistrz

MATMISTRZ -Beata Zgoła
Nauczanie matematyki jest moją pasją. Do rozwoju motywuje mnie zaangażowanie dzieci, zaciekawienie, lubię widzieć ich zaskoczenie i radość z osiągniętego celu. Staram się odczarować królową nauk, sprawić, by była przyjazna, interesująca i wkręcająca. Wspólnie z uczniami szukamy jej w różnych dziedzinach życia, odkrywamy jej znaczenie i piękno. Uczniowie pod moim kierunkiem rozwijają się, ale też pokonują swoje ograniczenia.
Bliska mi pedagogika Montessorii-uczenie przez działanie. Dzieci zdobywają wiedzę, kompetencje, umiejętności i doświadczenie poprzez własną spontaniczną aktywność; nauczyciele nie narzucają dzieciom działań, ale współpracują w procesie edukacyjnym. Uważam, że bardzo ważne jest stwarzanie przestrzeni do zdobywania przez uczniów kompetencji, które są ważne przez całe życie człowieka: umiejętność uczenia się, kreatywność, przetwarzanie i interpretowanie informacji, krytyczne myślenie, przedsiębiorczość.
Na moim blogu https://matmistrz.blogspot.com/ opisuję sprawdzone sposoby na uczenie się i nauczanie matematyki. Rodzice i uczniowie znajdą na MATMISTRZU tłumaczenie trudnych zagadnień matematycznych, a nauczyciele pomysły na uatrakcyjnienie swoich lekcji.
Uczniowie pod moim kierunkiem nie tylko rozwijają się, ale pokonują swoje ograniczenia, czasem sięgają nawet po najwyższe nagrody- medale na Mistrzostwach Świata w Speed Stacking.
Tworzę materiały dla uczniów i nauczycieli w Polsce i Włoszech.
FB Matmistrz BZ
https://www.facebook.com/Matmistrz.BZ

Recenzje

  • Konkurs matematyczny

    Cały materiał programowy w jednej karcie pracy! Warto zastosować i tak jak jest to w opisie, czyli jako konkurs, i jako podsumowanie dla jednej klasy.

    Dziękujemy za Twoją opinię.

    Dla 24 z 49 osób ta recenzja była pomocna.

  • Napisz recenzję

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *