Lekcja otwarta: Stres – jak go rozpoznać i sobie z nim radzić?” – scenariusz lekcji + prezentacja MP4

Lekcja otwarta, przeprowadzona według tego scenariusza, okazała się dużym sukcesem- została oceniona bardzo wysoko i uznana za wartościową zarówno pod względem merytorycznym, jak i metodycznym – uczniowie brali aktywny udział w lekcji a obserwatorzy… również 😉 

Pakiet zawiera kompletny, gotowy do użycia scenariusz zajęć oraz prezentację multimedialną (w formacie MP4) na temat stresu – jego objawów oraz skutecznych sposobów radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Materiał został przygotowany w sposób angażujący uczniów i pozwalający na pracę zarówno w grupie, jak i indywidualnie.

Treści mają charakter profilaktyczny i psychoedukacyjny, dzięki czemu sprawdzą się nie tylko podczas lekcji otwartej, ale także na:

  • godzinie wychowawczej,
  • zajęciach z zakresu TUS (Trening Umiejętności Społecznych),
  • zajęciach rozwijających kompetencje społeczno–emocjonalne,
  • lekcjach profilaktycznych lub psychoedukacyjnych,
  • warsztatach o radzeniu sobie z emocjami.

Materiał przeznaczony jest dla uczniów klas 4–8 szkoły podstawowej.

🎯 Cele zajęć:

  • Rozpoznawanie objawów stresu u siebie i innych.
  • Nauka prostych technik radzenia sobie w sytuacjach napięcia.
  • Kształtowanie postawy samokontroli i umiejętności panowania nad emocjami.
  • Rozwijanie empatii i umiejętności wspierania innych w sytuacjach stresowych.

📂 Zawartość pakietu:

  1. Szczegółowy konspekt lekcji zawierający:
    • cele ogólne i szczegółowe (wiedza, umiejętności, postawy),
    • opis metod i form pracy,
    • listę potrzebnych materiałów dydaktycznych,
    • pełny przebieg zajęć z propozycjami pytań, ćwiczeń i refleksji,
    • gotowe treści do pracy indywidualnej i grupowej,
    • podział objawów stresu na kategorie: ciało – emocje – zachowanie.
  2. Prezentacja w formacie MP4 wspierająca realizację scenariusza:

💡 Dlaczego warto?

  • Scenariusz jest gotowy do użycia – możesz go przeprowadzić krok po kroku.
  • Uwzględnia różne formy pracy (indywidualna, grupowa, zespołowa).
  • Zawiera angażujące ćwiczenia praktyczne i elementy ruchowe.
  • Uczniowie uczą się rozpoznawać swoje emocje i reakcje, a także poznają realne narzędzia radzenia sobie ze stresem.
  • Może być realizowany w ramach różnych przedmiotów i form zajęć, co daje dużą uniwersalność zastosowania.
  • Scenariusz uwzględnia zastosowanie TIK

📌 Informacje techniczne:

  • Format konspektu: PDF (do druku lub pracy na tablecie/laptopie), WORD
  • Format prezentacji: MP4 (do wyświetlenia na komputerze, tablicy interaktywnej, projektorze, bez dźwięku).
  • Czas realizacji: ok. 45–60 minut (możliwość skrócenia lub wydłużenia).
Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Rozwój społeczno-emocjonalny
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo .mp4
Pliki audio
Download Tag , , , , , , , , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 5
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności do 45 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

psychosfera-materialy-edukacyjne-i-terapeutyczne

Jestem psychologiem, terapeutą zajęciowym oraz oligofrenopedagogiem z doświadczeniem w pracy z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi. Tworzę materiały edukacyjne i terapeutyczne, które wspierają rozwój umiejętności poznawczych, społecznych i emocjonalnych. Stawiam na praktyczne rozwiązania – proste w użyciu, a jednocześnie skuteczne w pracy.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *