Lekcja z przesiadką – części zdania

Materiał cyfrowy

Lekcje z przesiadką to według mnie najlepsza metoda na powtórzenie materiału przed pracą klasową. Przygotowujemy tyle zadań, ile mamy dzieci w klasie (jeśli grupa jest duża 50% tej liczby). Ustawiamy stół z odpowiednią ilością miejsc dookoła (lub dwa stoły w licznej klasie). Przed każdym krzesłem kładziemy kartkę z poleceniem, na wykonanie którego uczeń ma od 1 do 2 minut (w zależności od ilości zadań). Prosimy dzieci o samodzielną pracę – to ważne, jeśli diagnoza ma być skuteczna. Uczeń rozwiązuje zadania pod presją czasu, potem sprawdza poprawność ich wykonania, gdy są omawiane na forum klasy, po czym sam diagnozuje swoje mocne i słabe strony. Wie, nad czym jeszcze musi popracować.

Przed Wami zestaw powtórzeniowy dotyczący części zdania. Zawiera on:
– polecenia do wycięcia i rozłożenia na stanowiskach pracy (11 – zdanie pojedyncze a inne konstrukcje, typy orzeczeń, typy podmiotów, przydawka, dopełnienie, okolicznik i jego typy, wykres zdania pojedynczego),
– kartę pracy dla ucznia,
– kartę odpowiedzi dla nauczyciela,
– sprawdzian (z analogicznymi zadaniami),
– odpowiedzi do sprawdzianu.

Lekcja przeprowadzona tą metodą ma trzy fazy:
– wprowadzenie (5 minut),
– wykonywanie zadań przez uczniów (ok. 20 minut) – po półtorej minuty na jedno polecenie + 4 minuty na końcu na uzupełnienie, jeśli ktoś nie zdążył,
– omówienie poprawnych odpowiedzi i wyjaśnienia nauczyciela (20 minut).

Materiał zawiera 16 stron.

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Język polski
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , ,
Instrukcja

zagraj-w-polski

Jestem polonistką z dwudziestoletnim stażem pracy, egzaminatorką i wielbicielką gamifikacji oraz nowoczesnych technologii w edukacji. Nałogowo tworzę wirtualne escape roomy.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *