Matematyczna opowieść o piesku Pi (klasa 4-6)

Matematyczna opowieść o piesku Pi, to zbiór zadań, w których uczniowie muszą pomóc pieskowi podjąć decyzję, co jest korzystniejsze dla niego. Kolejne numery zadań utworzą rozwinięcie dziesiętne liczby Pi. Karta pracy w sam raz nadaje się na Dzień liczby Pi, ale można ją wykorzystać na każdej lekcji matematyki, na której chcemy wprowadzić trochę zabawy, powtórek, kształtowania kompetencji: pracy w grupie, podejmowania decyzji, analitycznego myślenia.

Dla kogo:

  • Uczniów szkół podstawowych (klasa 4 -6)

 

Przeznaczenie:

  • Na lekcję związaną z Dniem Liczby Pi
  • Na dowolną lekcję, na której chcemy zrobić powtórkę dotychczasowego materiału.
  • Do pracy grupowej lub w parach.
  • Na zastępstwa.

 

Zestaw zawiera:

  • 24 zadania (12 dla klasy 4 i 12 dla klas 5-6)
  • Plansza do uzupełniania odpowiedzi
  • Odpowiedzi do zadań
  • 4 sposoby wykonania zadania

 

Dane techniczne:

Format: PDF

Liczba stron łącznie: 9

Liczba plików: 1

 

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6
Przedmiot Matematyka
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 9
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Tak
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności 15 - 30 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

przestrzenpozytywnejedukacji

Cześć! Nazywam się Ola Jakubczak, jestem matematyczką, absolwentką psychologii pozytywnej i twórczynią Przestrzeni Pozytywnej Edukacji. Razem z Dorotą Walter (również matematyczką) sprawiamy, że nauka matematyki jest łatwiejsza, a także dbamy o wyposażenie ucznia w kompetencje przyszłości, umiejętności przydatne w dalszej edukacji, pracy i życiu codziennym.

Naszą misją jest odczarowanie matematyki i edukacji. Tworzymy przestrzeń pozwalającą uczniom poczuć się pewnie i rozwinąć skrzydła. Dbamy o to, aby lekcje były ciekawe, angażujące, tworzymy własne materiały edukacyjne, gry oraz zabawy matematyczne. Nieustannie się rozwijamy, szukamy nowych form i metod nauczania, żeby każda lekcja była niezwykłą, pełną pozytywnych emocji, przygodą. Ucząc matematyki, uczymy kompetencji potrzebnych uczniom w kolejnych etapach nauki, pracy i życiu. Poza treściami matematycznymi i przygotowaniem do egzaminu, uczymy planowania nauki, tworzenia notatek, metod efektywnego uczenia się, sposobów na motywację, radzenie sobie ze stresem egzaminacyjnym i wielu innych potrzebnych umiejętności.

Wspieramy również rodziców i nauczycieli, ich rozwój, dbanie o siebie, swoje granice aby mogli czuć się spełnieni i szczęśliwi oraz mieli siłę, wiedzę i umiejętności potrzebne do wsparcia ucznia w procesie edukacji. Szerzymy edukację pozytywną, czyli opartą na zasobach, w atmosferze empatii, szacunku i akceptacji, bo wiemy, że to najlepsza droga, a zmieniając swoje “podwórko”, przyczyniamy się do czegoś większego i tym samym mamy wpływ na obraz edukacji w Polsce.

To od nas zależy jak będzie wyglądało jutro ?

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *