Międzynarodowy dzień poezji i lasu. Poetycka kąpiel leśna – karty zadań w plenerze.

Materiał cyfrowy

🌳📜 **Zanurz się w magię lasu z okazji Międzynarodowego Dnia Poezji i Lasu!** 📜🌳

 

21 marca zapraszam do wspólnej przygody, która połączy świat natury z pięknem poezji! Wyrusz z dziećmi w leśną podróż, gdzie każdy krok będzie odkryciem, a każdy dźwięk stanie się inspiracją. Karty pracy to nie tylko zestaw zadań, ale zaproszenie do interakcji z otaczającą nas przyrodą i sztuką słowa.

 

👂 **Odkrywanie dźwięków lasu**: Wykorzystaj wyobraźnię i zanotuj, jakie dźwięki dochodzą do Twoich uszu. Czy usłyszysz śpiew ptaków, szum liści, czy może szelest zwierząt? Użyj wyrażeń dźwiękonaśladowczych, aby oddać klimat leśnej symfonii!

 

📖 **Tropienie środków stylistycznych**: W lesie czeka na Ciebie nie tylko przyroda, ale i poezja! Wybierz ulubione wiersze i poszukaj w nich ukrytych skarbów – środków stylistycznych, które ożywiają słowa i nadają im głębię.

 

🍂 **Plastyczna interpretacja wierszy**: Wykorzystaj naturalne materiały, które znajdziesz w lesie, aby stworzyć własne artystyczne dzieła! Liście, gałązki, kwiaty – wszystko to może stać się częścią Twojej wizji literackiego fragmentu. 

 

✍️ **Twórczość w formie haiku**: Na zakończenie, wzniesiemy się na wyżyny twórczości, redagując własne haiku. To japońska forma poezji, która w zaledwie trzech linijkach potrafi uchwycić piękno chwili. Niech las stanie się Twoim największym źródłem inspiracji!

 

Niech te karty pracy będą dla Was nie tylko narzędziem, ale także zachętą do odkrywania poezji w codziennym życiu oraz do budowania bliskiej relacji z naturą.  🌲✨

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Język polski
Dokumenty
Pliki graficzne .png
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 10
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla ucznia (praca samodzielne)
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności 90 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

polski z Barbórką

Zacznę standardowo i powieje chłodem… jestem nauczycielką języka polskiego. A teraz na poważnie… jestem nauczycielką, która po kilkunastu latach pracy w zawodzie, z doświadczeniem szkoły państwowej jak i niepublicznej, stara się w pocie czoła godzić to, co podstawa programowa narzuca, z tym co uważa za realnie istotne i przydatne w kreowaniu umiejętności polonistycznych młodego człowieka.Tworzę ten profil z myślą o takich nauczycielach jak ja, którym trochę niewygodnie było w systemowych kapciach rodem z PRL-u i szukają podobnie jak ja inspiracji na lekcje bazujące na relacji z uczniem, na lekcje pozbawione patosu płynącego spod tablicy, na lekcje, w których ster oddaje się uczniom i wreszcie oddaje się odpowiedzialność za proces uczenia się w ręce młodych ludzi.Dlaczego „polski SZTUKĄ podszyty”? Na moich lekcjach poszukuję przestrzeni do doświadczeń artystycznych. Ponieważ jestem absolwentką klasy profilowanej plastycznej, w duszy oprócz literatury rzecz jasna, grają mi wszelkie techniki plastyczne. Pracuję w nurcie "budzących się polonistów" z uwzględnieniem oceniania kształtującego.Pragnę podzielić się z Wami moimi nieprzeciętnymi pomysłami na lekcje i oddać ducha mojej codziennej pracy, trochę odczarować nudny język polski i pozwolić dzieciom i młodzieży na nieskrępowane budowanie poczucia ich własnej wartości.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *